Atkārtotā izsolē par 545 320 eiro nosolīts īpašums Daugavpilī

© Kaspars Krafts/f64

Atkārtotā VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) izsolē par 545 320 eiro nosolīts nekustamais īpašums Daugavpilī, 18.novembra ielā 105, aģentūru LETA informēja VNĪ pārstāvji.

Daļēji iznomātajā nekustamajā īpašumā ietilpst zemes vienība 1737 kvadrātmetru platībā, zemes vienība 1149 kvadrātmetru platībā, administratīvā ēka 7051,9 kvadrātmetru platībā un inženierbūves.

Uz īpašuma izsoli pieteicās viens pretendents. Pēc viena veiktā izsoles soļa tā sākumcena - 540 320 eiro - palielinājās par izsoles solī noteiktajiem 5000 eiro. Pirkuma līgumu ar izsoles uzvarētāju varētu noslēgt aptuveni viena līdz divu mēnešu laikā.

Ēku savām vajadzībām plānoja un būvniecības darbus 1989.gadā sāka Vispārējais celtniecības trests. 2000.gadā ēka nodota Finanšu ministrijas valdījumā, pamatojoties uz Ministru kabineta rīkojumu. VNĪ pārstāvji piebilst, ka ēka atrodas uz vēl divām zemes vienību daļām, kas pieder citām personām. Šobrīd ēkā atrodas vairāki nomnieki, tostarp lielākais no tiem ir Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.

Atbilstoši uzņēmuma stratēģijai, VNĪ ilgtermiņā uztur īpašumus, kas nepieciešami valsts pārvaldei, savukārt īpašumi, kuri publiskā sektora iestādēm ilgtermiņā nav nepieciešami un valstij rada zaudējumus, likumā noteiktajā kārtībā tiek pārdoti publiskas izsoles ceļā vai tiek izskatīta īpašumu nodošana citiem valdītājiem. Pamatkapitālā esošie īpašumi, kas rada uzņēmumam zaudējumus un kurus nav iespējams iznomāt komercnomniekiem, tiek virzīti atsavināšanai, tādējādi ļaujot tiem gūt jaunu pielietojumu.

VNĪ nodrošina nekustamo īpašumu apsaimniekošanu un pārvaldību 350 ēku un būvju īpašumiem, kuros ietilpst 975 ēkas 0,95 miljonu kvadrātmetru platībā, kā arī zeme zem ēkām 599 hektāru platībā, un 3441 zemes īpašumam ar kopējo platību 892 hektāri.

VNĪ dibināts 1996.gadā, tā 100% akcionārs ir Finanšu ministrija.

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.