Vairāk nekā puse jeb 58% Latvijas iedzīvotāji vasaras laikā tiešsaistē iepērkas tikpat bieži kā citos mēnešos, izriet no digitālo tehnoloģija uzņēmuma "Try Dig Latvia" veiktās aptaujas.
Aptauja liecina, ka vasaras atvaļinājumu laiks būtiski neietekmē cilvēku iepirkšanās paradumus. 7% aptaujāto, sevišķi jaunieši, tiešsaistē iepērkas pat biežāk.
Lielākā daļa respondentu, kuri nemaina savus iepirkšanās paradumus, ir cilvēki vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kamēr jaunāko paaudžu vidū parādās tendence iepirkšanās aktivitāti vasaras mēnešos palielināt.
Salīdzinoši neliela daļa jeb 14% Latvijas iedzīvotāju, galvenokārt pensijas vecuma cilvēki, priekšroku dod klātienes veikaliem un internetā neiepērkas. Arī Eiropas mēroga pētījumi iezīmē līdzīgu tendenci - vasaras mēnešos arvien vairāk cilvēku izvēlas tiešsaistē iepirkties tikpat bieži vai pat vairāk kā citos gadalaikos.
Aptaujā 8% respondentu norādījuši, ka vasaras izpārdošanu laikā bieži veic pirkumus, ko citādi neveiktu. No akcijām īpaši ietekmējas jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem, retāk iedzīvotāji virs 50 gadu vecuma. Turklāt 33% aptaujāto vasaras izpārdošanu laikā ir piesardzīgi un tiešsaistē iepērkas pēc noteikta plāna ar mērķi ietaupīt.
Savukārt 26% aptaujāto norāda, ka vasaras izpārdošanas vai akcijas viņu pirkumus neietekmē, bet vēl 20% atzīmējuši, ka galvenokārt iepērkas izpārdošanu vai akciju laikā neatkarīgi no sezonas. Pārējie respondenti akcijām un izpārdošanām nepievērš uzmanību.
Vasaras mēnešos vien katrs desmitais aptaujātais iegādājas galvenokārt vasarai raksturīgus produktus, bet puse norāda, ka viņu pirkumi, salīdzinājumā ar citiem gadalaikiem, būtiski nemainās. Vēl katrs piektais novērojis, ka vasaras laikā pērk tādus pašus produktus kā parasti, bet nedaudz lielākā apjomā tieši vasaras izpārdošanu dēļ.
"Try Dig Latvia" aptauja veikta 2023.gada jūlijā sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat Latvija", aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
"Try Dig Latvia" ir digitālo tehnoloģiju uzņēmums, kas Latvijas un ārvalstu uzņēmumiem palīdz palielināt savu digitālo klātbūtni, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, datu analīzi un stratēģisku mārketinga aktivitāšu plānošanu.