Nepatīkama statistika: šogad Latvijas iedzīvotājiem izkrāpti vairāk nekā 5 miljoni eiro

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Latvijas četru lielāko banku klientiem, pašiem apstiprinot maksājumus, šogad pirmajos sešos mēnešos izkrāpti kopumā 5,075 miljoni eiro, liecina Finanšu nozares asociācijas publiskotie dati.

Kopumā 2023.gada pirmajā pusgadā īstenoti 3307 krāpšanas gadījumi.

Vienlaikus šogad pirmajos sešos mēnešos novērsti 5357 krāpšanas gadījumi par kopumā 4,297 miljoniem eiro.

Šogad pirmajos sešos mēnešos Latvija bankās konstatēti 1143 telefonkrāpšanas gadījumi, izkrāpjot 1 739 675 eiro. Tāpat konstatēti 1657 investīciju krāpšanas gadījumi, izkrāpjot 2 585 450 eiro, un 507 cita veida krāpšanas gadījumi, izkrāpjot 749 832 eiro.

Šogad pirmajos sešos mēnešos izdevies novērst 1887 telefonkrāpšanas mēģinājumus par 1 508 775 eiro, 3242 investīciju krāpšanas mēģinājumus par 2 539 943 eiro un 228 citus krāpšanas gadījumus par 247 898 eiro.

Tostarp jūnijā krāpnieki no četru lielāko banku klientiem izkrāpuši kopumā 736 100 eiro.

Jau vēstīts, ka Latvijas četru lielāko banku klientiem, pašiem apstiprinot maksājumus, pagājušajā gadā tika izkrāpti kopumā 12,037 miljoni eiro, kas ir par 8,8% vairāk nekā 2021.gadā. Pērn tika īstenoti 5354 krāpšanas gadījumi, kas ir par 2,1% vairāk nekā 2021.gadā, kad tika īstenoti 5246 krāpšanas gadījumi.

2022.gadā četrās lielākajās Latvija bankās tika konstatēti 2226 telefonkrāpšanas gadījumi, izkrāpjot 2,961 miljonu eiro. Tāpat tika konstatēti 1987 investīciju krāpšanas gadījumi, izkrāpjot 5,104 miljonus eiro, un 1141 cita veida krāpšanas gadījums, izkrāpjot 3,972 miljonus eiro.

Salīdzinājumā ar 2021.gadu telefonkrāpšanas gadījumu skaits pērn saruka par 30%, izkrāptajai summai samazinoties par 40,2%. Vienlaikus investīciju krāpšanas gadījumu skaits pērn pieauga par 55,1%, izkrāptajai summai augot par 14,5%, bet cita veida krāpšanas gadījumu skaits palielinājies par 45,4%, izkrāptajai summai pieaugot 2,4 reizes.

Latvijā lielākā banka pēc aktīvu apmēra ir "Swedbank", seko "SEB banka", banka "Citadele" un "Luminor Bank" filiāle Latvijā.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais