Dažviet pat pusmetru biezs ledus ir izveidojies Rīgas jūras līcī, pamatīgi apgrūtinot kuģu ienākšanu un iziešanu no ostas. Sinoptiķi prognozē ledus biezuma veidošanos visu nedēļu, taču nākamnedēļ, iestājoties siltākam laikam, tas samazināsies.
Rīgas brīvostas ledlauzis Varma un četri ostas velkoņi strādā pastiprinātā režīmā, katru dienu atbrīvojot apmēram desmit Rīgas jūras līcī iesalušu kravas kuģu.
Ledlauzis Varma un visi Rīgas brīvostai piederošie velkoņi strādā diennakts režīmā, lai nodrošinātu Rīgas ostas darba nepārtrauktību, apsekojot situāciju Rīgas jūras līcī, pārliecinājās Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks, Brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (LPP/LC) un viņa vietnieks Viesturs Silenieks (ZZS). Biezā ledus kārta klāj visu līci, kas bezvēja un ilgstošā sala apstākļos Rīgas jūras līci izveidojusi par grūti caurbraucamu ledus lauku.
Ledlauža Varma kapteinis Edgars Ūķis pastāstīja, ka pašlaik ziema kuģošanai Rīgas jūras līcī radījusi īpaši sarežģītus apstākļus, jo ilgstošā aukstuma un bezvēja apstākļos pat tikko uzlauzts ledus pēc neilga laika atkal sasalst, līdz ar to ledlauzim, lai no ledus atbrīvotu pēc iespējas vairāk iesalušo kuģu, jāstrādā ar dubultu intensitāti. Pēc kapteiņa vārdiem, situāciju ievērojami uzlabotu stiprāks vējš, kas varētu ledu iekustināt. Tajā pašā laikā kapteinis norāda, ka daļā gadījumu pie vainas iesalšanai ir kravu pārvadājumiem nepārdomāti izvēlēti transporta līdzekļi, kas nav piemēroti kuģošanai ziemas apstākļos.
«Nākamnedēļ ledus biezums nepalielināsies, taču šonedēļ viss Rīgas jūras līcis ir aizsalis. Pie Rīgas ostas vārtiem ir apmēram 30 centimetru biezs ledus, tālāk, kur strādā ledlauzis, ir pat pusmetru bieza ledus kārta. Labāka situācija ir kuģu ceļā Irbes šaurumā, kur ir no 20 līdz 30 centimetru biezs ledus. Sīks ledus ir Ventspilī – 5 līdz 10 centimetru, savukārt Liepājā problēmas varētu būt mazajiem kuģiem, jo tur ledus ir 10–15 centimetru biezs,» skaidro Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra hidrometeorologs Eduards Križickis. Pēdējā tik barga ziema, kad Rīgas jūras līcī biezas un neizbraucamas ledus kārtas dēļ daļa kravas kuģu bija spiesti uz laiku pārtraukt uzņemto kursu, fiksēta pirms astoņiem gadiem – 2003. gadā.