VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 31 stacijā un pieturas punktā pasažieru platformu modernizācijas laikā uzstādīs kopumā 49 pagaidu platformas, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.
LDz atgādina, ka jau patlaban piecās stacijās un pieturas punktos pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai no vilcieniem tiek izmantotas septiņas īpaši izbūvētas pagaidu platformas. Papildu platformas nodrošinās, ka visā būvniecības laikā stacijās un pieturas punktos var piestāt vilcieni un pasažieri var droši iekāpt un izkāpt no tiem.
Vienlaikus LDz informē, ka pagaidu platformas ir paredzētas izmantošanai līdz brīdim, kad tiks pabeigtas jaunās, pastāvīgi lietojamās pasažieru platformas. Būvniecība notiek pa posmiem un pēc katras jaunās platformas nodošanas ekspluatācijā pasažieru apmaiņa notiks jau pie pastāvīgās platformas. Modernizēto platformu būvniecība visās stacijās un pieturas punktos tiks pabeigta līdz 2023.gada beigām.
Uzņēmuma pārstāvji uzsver, ka pagaidu platformas ir drošas lietošanai un tās ir paredzētas intensīvai cilvēku plūsmai un slodzei - platformas ir novērtējusi un pieņēmusi ekspluatācijā Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcija.
Kā norāda LDz, pagaidu platformas ir izbūvētas no koka konstrukcijām vai metāla sastatņu konstrukcijām. Būvniekiem visā pagaidu platformu ekspluatācijas laikā ir jāseko līdzi to kvalitātei un, nepieciešamības gadījumā, jānovērš bojājumi, piemēram, nomainot nolietojušos materiālu pret jaunu.
LDz informē, ka pagaidu platformas jau ir uzstādītas vai tās plānots uzstādīt Jelgavas virziena pieturās "Turība", "Tīraine", "Jaunolaine", "Dalbe" un "Ozolnieki", Skultes virziena - "Zemitāni", "Ziemeļbāzma"," Vecdaugava", "Kalngale", "Garciems", "Garupe", "Gauja", "Pabaži", "Ķīšupe" un "Zvejniekciems".
Tāpat platformas plānotas Tukuma virziena pieturās "Jaundubulti", "Ķemeri", "Smārde", "Tukums 1" un "Tukums 2", kā arī Krustpils virziena - "Šķirotava", "Gaisma", "Dole", 'Ikšķile", "Jaunogre", "Ogre", "Pārogre", "Ciemupe", "Ķegums", "Lielvārde" un "Skrīveri".
Tikmēr būvniecības laikā pagaidu platformu uzstādīšana nav paredzēta un tiks izmantotas esošās platformas Jelgavas virziena pieturās "Atgāzene un "Baloži", Skultes virziena - "Brasa", "Sarkandaugava", "Mangaļi", "Vecāķi", "Carnikava", "Lilaste", "Saulkrasti" un "Skulte", Tukuma virziena - "Priedaine" un "Milzkalne", kā arī Krustpils virziena pieturā "Jumprava".
Projekta ietvaros tiek izbūvētas arī četras jaunas pieturvietas - divas Bolderājas virzienā, kā arī pieturas punkti pie Dauderiem un pie "Alfas".
Kā uzsver uzņēmumā, jaunās pasažieru platformas būs ērtas un pievilcīgas, piemērotas ikviena vajadzībām, tostarp tās varēs ērti izmantot cilvēki ar kustību traucējumiem vai vecāki ar bērnu ratiņiem. Tāpat jaunās platformas būs aprīkotas ar ērtām un funkcionālām nojumēm, soliņiem, apgaismes un apziņošanas sistēmām un visu nepieciešamo ērtai un patīkamai dzelzceļa satiksmes izmantošanai.
"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".