"Latvijas Pasts" vēršas pie klientiem ar lūgumu

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

Lai maksimāli plaši informētu adresātus par sūtījumu saņemšanu mobilo īsziņu veidā, minimizējot drukāto aicinājumu piegādi, Latvijas Pasts aicina klientus atjaunot savu kontaktinformāciju drošā un ātrā veidā.

Klienti, kas iepriekš pieteikušies Latvijas Pasta e-aicinājumu saņemšanai un komunikācijai norādījuši savu mobilā tālruņa numuru, saņems īsziņas ar katrā no tām ietvertu unikālu, individualizētu saiti datu atjaunošanai. Īsziņas tiks sūtītas no konta ar autorizētu Latvijas Pasta lietotājvārdu Pasts.lv. Ja gadījumā adresātiem rodas šaubas par īsziņu patiesumu, Latvijas Pasts aicina to autentiskumu pārbaudīt, sazinoties ar Latvijas Pasta Klientu centru: 67008001, 27008001.

Latvijas Pastam ir būtiski, lai informācija klientiem par saņemtu sūtījumu tiktu nogādāta precīzi, ātri un ērti - visefektīvāk to izdarīt ir mobilo īsziņu veidā. Diemžēl klientu iepriekš sniegtā kontaktinformācija mēdz būt neprecīza, novecojusi un neatbilst aktuālajai situācijai. Tāpēc nākas piegādāt drukātus aicinājumus uz klienta pastkastīti, kas nav ne ērti, ne ilgtspējīgi un tērē gan klienta, gan Latvijas Pasta resursus.

Tāpēc no 2023.gada 26.jūnija Latvijas Pasts aicina klientus atjaunot savu kontaktinformāciju drošā un ātrā veidā. Minētajā laikposmā Latvijas Pasts nosūtīs mobilās īsziņas klientiem, kuri līdz šim pieteikušies e-aicinājumu saņemšanai un komunikācijai norādījuši savu mobilā tālruņa numuru. Īsziņas tiks sūtītas no Latvijas Pasta konta ar autorizētu lietotājvārdu Pasts.lv.

Katrā īsziņā būs ietverta unikāla un individualizēta saite, kas aizvedīs uz kontaktinformācijas atjaunošanas vietni. Īsziņas saņēmējiem tiks lūgts apstiprināt savu identitāti ar Smart-ID kvalificētu elektronisko parakstu. Atjaunojot informāciju, būtiski norādīt arī faktisko adresi, uz kuru tiek saņemti sūtījumi, lai gadījumos, kad sūtījuma datos iztrūkst mobilā tālruņa numura, atbilstošo saņēmēju būtu iespējams identificēt pēc vārda/uzvārda, norādītās sūtījumu saņemšanas adreses un datubāzē iekļautā mobilā tālruņa numura.

Smart-ID ir bezmaksas mobilā lietotne, ar kuru var ērti un vienkārši parakstīt dokumentus. Lai izmantotu Smart-ID, nepieciešams viedtālrunis, mobilais internets vai bezvadu interneta pieslēgums un konta līmenis, kas atbilst kvalificētajam elektroniskajam parakstam (QES).

Ja klientam nav pieejams Smart-ID kvalificētā elektroniskā paraksta, savu kontaktinformāciju var atjaunot arī tuvākajā pasta nodaļā, uzrādot pasi vai ID karti. Pasta nodaļās var pieteikties arī e-aicinājumu saņemšanai.

Savukārt, klienti, kas vēl nav pieteikušies e-aicinājumu saņemšanai, bet kam ir pieejams Smart-ID kvalificēts elektroniskais paraksts, e-aicinājumu saņemšanai var pieteikties arī elektroniski Latvijas Pasta vietnē.

Rodoties šaubām par saņemto īsziņu autentiskumu, aicinām to pārbaudīt, sazinoties ar Latvijas Pasta Klientu centru: 67008001, 27008001, info@pasts.lv vai rakstot sociālo mediju profilos.

Klienti, kam nepieciešams veikt labojumus norādītajā kontaktinformācijā, piemēram, mainīt adresi vai tālruņa numuru, to var izdarīt:

  • Latvijas Pasta vietnē www.manspasts.lv/lv/e-aicinajumi, autentificējoties ar Smart ID kvalificētu elektronisko parakstu

vai

  • Jebkurā pasta nodaļā, uzrādot pasi vai ID karti.

Klientu būtiskākās priekšrocības, saņemot e-aicinājumus mobilo īsziņu veidā, ir šādas:

  • īsziņa tiek piegādāta ātrāk nekā drukātais aicinājums;
  • saņemot īsziņu, iespējams ieplānot pasta nodaļas apmeklējumu dienas maršrutā, nepārbaudot pastkastīti;
  • saņemot īsziņu, sūtījumu var ērti pārvirzīt uz vēlamo izņemšanas vietu, piemēram, uz pakomātu, Circle K degvielas uzpildes staciju vai ar kurjera piegādi mājās;
  • aicinājumu saņem konkrētais adresāts, nevis kāds cits mājsaimniecības loceklis;
  • aicinājums nepazūd, ja pastkastīte nav slēdzama vai ir citādi bojāta, vai izņemot citus materiālus no pastkastītes;
  • tiek taupīti dabas, laika patēriņa un cilvēku darba resursi.

Iegūtie dati tiks izmantoti tikai un vienīgi e-aicinājumu sagatavošanai. Klientu personas datu apstrāde notiks atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, Latvijas Pasta iekšējai politikai, vadlīnijām un kārtībai.

Svarīgākais