Saeima lemj par lielākiem sodiem un jauniem pienākumiem elektroskrejriteņu lietotājiem

© f64.lv, Kaspars Krafts

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas cita starpā paredz lielākus sodus vai jaunus pienākumus elektroskrejriteņu, velosipēdu un velorikšu lietotājiem.

Grozījumi nosaka, ka elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija ir obligāta, un pie to konstrukcijas jābūt pielīmētai valsts reģistrācijas uzlīmei. Reģistrācija ir obligāta no nākamā gada 1.janvāra, savukārt esošie transportlīdzekļi jāreģistrē līdz 2024.gada 31.martam. Savukārt velosipēdu reģistrācija noteikta kā brīvprātīga.

Piedalīties ceļu satiksmē ar elektroskrejriteni varēs personas no 14 gadu vecuma, ja tām ir velosipēda vai citas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.

Velorikšu drīkstēs vadīt personas, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu un saņēmušas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Par velorikšas vadīšanu bez tiesībām varēs piemērot sodu piecu naudas soda vienību apmērā.

Elektronisko pakalpojumu sniedzējam, kas nodrošina koplietošanas elektroskrejriteņa izmantošanu mobilajā aplikācijā vai tīmekļa vietnē, būs jāveic pakalpojuma saņēmēja identitātes un vecuma pārbaude.

Ar grozījumiem noteikti lielāki administratīvie sodi par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu elektroskrejriteņu un velosipēdu vadītājiem. Paaugstināts naudas sods par luksofora signāla un distances neievērošanu, kā arī elektroskrejriteņa vadīšanu alkohola reibumā.

Pašvaldībām būs tiesības noteikt koplietošanas transportlīdzekļu - elektroskrejriteņu un velosipēdu izmantošanas noteikumus, ātruma ierobežojumu un novietošanas aizlieguma zonas. Elektrisko skrejriteņu lietošanu var kontrolēt arī pašvaldības policija.

Latvijā

Cerot izskaust nepamatotus iesniegumus un to radīto slodzi speciālistiem, plāno ļaut pieteikumu atkārtotai invaliditātes ekspertīzei iesniegt ne biežāk kā reizi sešos mēnešos, teikts Labklājības ministrijas (LM) saskaņošanai valdībā iesniegtajā likumprojektā.

Svarīgākais