Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas tostarp attiecas uz mehānisko transportlīdzekļu un to piekabju tehnisko apskati.
Grozījumi nosaka, ka jaunu, iepriekš Latvijā un ārvalstīs nereģistrētu vieglo automobiļu tehnisko apskati pirmo reizi būs jāveic pēc 36 mēnešiem jeb trīs gadiem.
Otrā tehniskā apskate jāveic ne vēlāk kā divus gadus pēc pirmās, trešā un ceturtā - vēl ik pēc diviem gadiem. Savukārt turpmākās apskates noteikts veikt katru gadu.
Tāpat noteikts, ka piekabei ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem valsts tehniskā apskate jāveic vienu reizi divos gados.
Šāds tehniskās apskates intervāls būs spēkā no 2025.gada 1.janvāra.
Tāpat grozījumi paredz atļaut transportlīdzekļa tehnisko apskati veikt ne tikai Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), bet arī šim nolūkam CSDD akreditētos auto servisos.
Iecerēts izslēgt no likuma noteikumu, kas noteic, ka akreditētā persona, kas veic automašīnas tehniskā stāvokļa kontroli valsts tehniskās apskates ietvaros, nedrīkst vienlaikus veikt komercdarbību, kas saistīta ar automobiļu tirdzniecību, apkopi, remontu vai atjaunošanu, kā arī tehnisko kontroli tās īpašumā esošajiem transportlīdzekļiem. Tādējādi turpmāk tehniskās apskates pakalpojumus varēs piedāvāt autoservisi, kuri būs izgājuši attiecīgu akreditāciju. Līdz šim transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšanas tiesības bija tikai CSDD akreditētām personām.
Attiecīgo priekšlikumu iesniedzējs Andris Kulbergs (AS) norāda, ka grozījumu pieņemšana nozīmē tirgus liberalizāciju, sniedzot iespēju attīstīt jaunas uzņēmējdarbības iespējas un palielinot konkurenci, kas nozīmētu arī cenu samazinājumu un pakalpojumu kvalitātes konstantu optimizāciju. Savukārt tehniskās apskates intervālu samazināšana, viņaprāt, veicinās jaunu transportlīdzekļu iegādi, kā rezultātā tiks atjaunots Latvijas novecojušais autoparks.