Izstrādāts robots, kas skolēnam, mācoties attālināti, liks justies kā klasē

© pixabay.com

Lai palīdzētu skolēnam, kurš mācās attālināti, nodrošināt klātesamību mācību stundās, 2022./2023.mācību gada noslēgumā Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā "Erasmus+" stratēģiskās partnerības projekta "Teleklātbūtnes roboti mācību stundā - InClass" laikā privātajā vidusskolā "Patnis" mācību stundās darbojās arī teleklātbūtnes robots, aģentūru LETA informēja VISC.

Ar robota starpniecību skolēns, kurš atradās treniņnometnē Spānijā, spēja pieslēgties mācību stundām savā klasē, vērojot stundā notiekošo, piedaloties diskusijās, kā arī sekojot līdzi vielas izklāstam. VISC skaidro, ka ar robota palīdzību skolēnam iespējams arī pārvietoties pa klasi un starpbrīžos sarunāties ar klases biedriem, tādējādi pilnvērtīgi iekļaujoties skolas ikdienā.

Skolas direktore Agnese Putele uzskata, ka digitalizācija un tehnoloģiju izmantošana, lai padarītu mācību procesu interaktīvu, jau šobrīd "ir ikdiena" vairumā skolu, jo platformas sniedz iespēju padarīt mācību procesu jauniešiem viegli pieejamu un saprotamu. Teleklātbūtnes robots atvieglojot arī darbu skolotājam, kuram nav jāvelta papildus laiks individuālām konsultācijām, novērojusi Putele.

VISC informē, ka šī gada nogalē skolas tiks iepazīstinātas ar projektā veiktā pētījuma par teleklātbūtnes robota izmantošanu rezultātiem, tostarp, kādas iespējas tas piedāvā un kādos gadījumos tāds būtu izmantojams.

Vienlaikus šobrīd testēšanas rezultātā secināts, ka var būt situācijas, kad ir grūti saskatīt izdales materiālus, ja burtu izmērs netiek īpaši palielināts. Svarīgs esot arī telpas apgaismojums, jo no tā ir atkarīgs, vai skolēns redzēs, kas ir uzrakstīts uz tāfeles. Tāpat robotam nepieciešama vieta, kur fiziski atrasties mācību stundas laikā, netraucējot citus skolēnus un neaizsedzot, piemēram, tāfeles redzamību.

VISC informēja, ka nav plānota tehnoloģijas ieviešana, līdz ar ko izglītības iestādes vai citi interesenti var individuāli pieņemt lēmumu par šādu tehnoloģiju ieviešanu. Taču projekta laikā plānota sadarbība ar Bērnu klīnisko universitātes slimnīcu, lai bērni, kas īslaicīgi vai ilgstoši uzturas slimnīcā, varētu izmantot šo robotu mācību procesā.

Projekta vajadzībām iegādātais robots izmaksājis nedaudz vairāk par 4000 eiro, iekļaujot arī piegādes izmaksas.

Ņemot vērā, ka VISC īstenotā projekta uzdevums bija izpētīt, kā un vai šāda tehnoloģija palīdz skolēniem veiksmīgāk sekot mācību procesam un atvieglo atgriešanos skolas vidē, nav veikti aprēķini par to, cik šādu robotu pieejamība izmaksātu skolām.

Svarīgākais