Ar "missionLatvia" palīdzību trijos gados ārvalstu investīcijās plānots piesaistīt aptuveni 2,45 miljardus eiro, piektdien Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Latvijas valsts tēla stratēģijas 2024.-2026.gadam "missionLatvia" prezentēšanas pasākumā sacīja aģentūras "Magic" pārstāve Lelde Tālmane.
Stratēģijas mērķis ir panākt vienotu Latvijas pozicionējumu un veidot pievilcīgu valsts tēlu. Līdztekus valsts tēla stratēģijas mērķis ir piesaistīt ārvalstu investīcijas, kā uzsvaru izvirzot ilgtspējīgas inovācijas.
Ar "missionLatvia" palīdzību valstij trijos gados plānots piesaistīt aptuveni 2,45 miljardus eiro ārvalstu investīciju, sacīja Tālmane, piebilstot, ka tostarp 2024.gadā plānots piesaistīt 660 miljonus eiro, 2025.gadā - 790 miljonus, bet 2026.gadā - vienu miljardu eiro.
Tāpat atbilstoši "missionLatvia" izvirzītajiem mērķiem plānots no 2024.gada līdz 2026.gadam palielināt valstī nomaksāto nodokļu apmēru par 150 miljoniem eiro gadā, kāpināt eksporta apmēru par 300 miljoniem eiro gadā, kā arī palielināt pētniecības un attīstības finansējumu par 35 miljoniem eiro gadā.
Tālmane atzīmēja, ka misiju pieeja paredz augstāku mobilitāti un savienojamību starp sabiedrību, organizācijām un valsts pārvaldes iestādēm. "missionLatvia" misija ir apvienot visu iesaistīto pušu spēkus, saglabāt vērtības un uzlabot dzīves kvalitāti ar ilgtspējīgu inovāciju palīdzību.
Līdz šim "missionLatvia" ietvaros pēdējo triju gadu laikā strādāts pie identitātes un dizaina vadlīniju izstrādes, vietnes un publiskā resursu datubāzes izveides, kā arī sākta misija "Jūra 2030", klāstīja Tālmane.
Patlaban paredzēts, ka "missionLatvia" ietvaros tiks īstenoti trīs projekti - "Jūra 2030", kas ar inovāciju palīdzību paredz samazināt Baltijas jūras piesārņojumu, misija "Rīga - digitālā pilsēta", kurā plānots uzbūvēt unikālu ekosistēmu, kurā ir iespēja radīt un pārbaudīt jaunus "Metaverse" risinājumus, kā arī misija "Identitāte", kuras mērķis ir saglabāt un digitalizēt Latvijas kultūras mantojumu, papildinot to ar tehnoloģijām un inovācijām, tādējādi ļaujot notikumiem un tradīcijām dzīvot ilgāk un ārpus to fiziskās norises vietas.
Tālmane atzīmēja, ka "Rīga - digitālā pilsēta" ietvaros jau norit darbs pie vairākiem projektiem un šogad ir paredzēts padarīt memorandu starptautisku.
Savukārt kā potenciālās nākotnes misijas viņa uzskaitīja viedās enerģētikas un mobilitātes nozari, informāciju un komunikāciju tehnoloģijas nozari, biomedicīnu, fotoniku un viedos materiālus, kā arī bioekonomiku.
Komentējot Latvijas tēla stratēģijas komunikācijas plānu, "Magic" pārstāve sacīja, ka par primāro auditoriju noteikti investori un uzņēmēji, valsts iestādes, pētniecības centri un nevalstiskās organizācijas, bet par sekundāro auditoriju izvirzīti viedokļu līderi, ārvalstu mediji, diaspora un citi tēla vēstneši.
Pēc Tālmanes teiktā, informāciju par Latviju ārvalstu investori un ieinteresētās puses galvenokārt uzzina no ziņu kanāliem, kas nozīmē, ka "missionLatvia" ietvaros jārada vairāk ziņu saturs. Līdztekus uzmanība tiks vērsta uz informācijas pieejamību sociālajos tīklos.
"Jāmet latviešu kūtrums pie malas un ir par visu jārunā," sacīja Tālmane. Viņa norādīja, ka "missionLatvia" veiksmīgai īstenošanai nepieciešama komunikācijas regularitāte, kā arī personīgo attiecību veidošana, īpaši komunikācijā ar ārvalstu medijiem un viedokļu līderiem.
Pasākumā dizaina studijas "Teika" vadītāja Anete Aramina skaidroja, ka par "missionLatvia" dizainiskās identitātes pamatelementu izvēlēts zaļš punkts. "Misijas pieeja paredz, ka, ja šie punkti virzās kopējā virzienā, ir iespējams panākt daudz ambiciozākus mērķus," viņa sacīja, piebilstot, ka no šiem punktiem veidotas arī atsevišķu misiju vizuālās identitātes.
Kā aģentūra LETA noskaidroja LIAA, Latvijas valsts tēla stratēģijas 2024.-2026.gadam "missionLatvia" izveidē līdz šim investēti aptuveni 188 290 eiro.
Tostarp starptautiskā Latvijas valsts tēla pētījuma izstrādi veica SIA "Tribus Research" par 127 980 eiro, "missionLatvia un misijas "Jūra 2030" vizuālās identitātes, tās lietošanas vadlīniju un identitātes materiālu izstrādi par 22 710 eiro veica SIA "Studio Teika", savukārt Latvijas valsts tēla "missionLatvia" stratēģijas un rīcības plāna izstrādi par 9700 eiro veidoja SIA "B40 Magic".
Vienlaikus komunikācijas materiālu izstrādi un satura uzturēšanas pakalpojumus Latvijas valsts tēla mājaslapai "latvia.eu" par 180 000 eiro īstenoja SIA "McCann Rīga", bet mājaslapas izstrādes un uzturēšanas pakalpojumus par 9900 eiro veic SIA "Selected Agency".
LETA jau vēstīja, ka LIAA piektdien prezentēja Latvijas valsts tēla stratēģiju "missionLatvia".
"missionLatvia" mērķis ir panākt vienotu komunikāciju par Latviju starptautiskā mērogā, lai ilgtermiņā veicinātu Latvijas ekonomisko izaugsmi un atpazīstamību pasaulē.