Liepājā sācies taksistu karš

Liepājas taksometru firmu starpā aizsākušās sadursmes, kas līdzinās pirms diviem gadiem Rīgā notikušajiem uzbrukumiem Baltic Taxi. Pretēji likumam vietējie taksometru pakalpojumu sniedzēji savā starpā jau sadalījuši teritoriju un konkurentus tajā ielaist nevēlas. Pēc kāda kautiņa konflikts nonācis līdz tiesai.

Piekauj šoferi

Saķeršanās starp Kurzemes taxi šoferi Vladimiru Jevdokimovu un Līvu vikinga saimnieku Andri Līvu notikusi pērnā gada 5. maijā. "Es piebraucu savā stāvvietā pie Sv. Annas baznīcas, un tur jau stāvēja firmas Līvu vikinga automašīna," laikrakstam Kurzemes Vārds stāsta Vladimirs. Viņš piebraucis blakus konkurenta spēkratam un to nedaudz piespiedis, taču tik daudz, lai tas varētu aizbraukt prom. Pēc brīža ieradies A. Līvs ar diviem rokaspuišiem, atrāvis vaļā Vladimira auto durvis un iegāzis viņam pa seju. Sekojis otrs sitiens, pēc kura Kurzemes taxi šoferis aizrāvis ciet durvis un tās nobloķējis. Saērcinātais Līvu vikinga saimnieks rupji lamājies, lai Vladimirs vācas prom, un centies viņam piekļūt pa aizmugurējām durvīm, taču tas nav izdevies. Pēcāk Vladimirs piezvanījis dispečerei, lai izsauc policiju. No A. Līva viņš vēlas tiesas ceļā piedzīt 1000 latu morālo kompensāciju.

Neievēro nerakstītos likumus

Uzzināt A. Līva viedokli par konflikta cēloņiem Neatkarīgajai neizdevās, jo viņš ir ārzemēs, taču par strīda sakni labprāt stāsta Vladimirs. Proti, Liepājā jau gadiem takšu firmas ir vienojušās, kur drīkst un kur nedrīkst novietot auto, un līdz šim konflikti nav izcēlušies. Kurzemes taxi vietas ir pretī veikalam Drogas, pie tirdzniecības centra Kurzeme un pie Sv. Annas baznīcas, kur notika roku palaišana. "Mēs paši tās tīrām, ziemā rokam arī sniegu un atjaunojam dzeltenās apmales – vārdu sakot, uzturam kārtībā," stāsta Vladimirs, kurš par taksometra šoferi strādā jau 22 gadus. Ķīviņi sākušies pirms četriem gadiem, kad biznesā iesaistījies Līvu vikings, kas mutiskās vienošanās ignorējis.

Liepājas domes sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Štāls Neatkarīgajai stāsta, ka taksometru stāvvietu skaitu pilsētā regulē nevis taksometru firmas, bet transporta komisija. "Liepājas pašvaldībā taksometru stāvvietas, kas atrodas visos mikrorajonos, nav personificētas, tā nav izraudzītas, piešķirot īpašas privilēģijas kādam atsevišķam taksometru pārvadātājam. Ikviens, kam ir attiecīga licence šāda biznesa veikšanai, ir tiesīgs izmantot jebkuru no oficiālajām taksometru stāvvietām," saka A. Štāls. Turklāt par taksometru stāvvietām pārvadātājiem pilsētai nav jāmaksā – ikdienā tās uzkopj par pilsētas līdzekļiem.

Konflikts jārisina pašiem

Pirms diviem gadiem, kad notika vairāki uzbrukumi Baltic Taxi šoferiem Rīgā, Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija to asi nosodīja, taču Liepājas gadījumā iejaukties negrasās. "Protams, situācija nav normāla, bet var arī saprast cilvēku. Ja viņš brauc ar taksi desmit gadus un to darījis arī viņa tēvs, cilvēkam sāk šķist, ka tā ir viņa stāvvieta," saka organizācijas priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs. Viņš gan norāda, ka problēma nav tik asa kā pirms dažiem gadiem, – šobrīd taksometru biznesā iestājušies mierīgāki laiki. "Vajag pašam izdomāt kaut ko jaunu, nevis strādāt pēc principa – pabīdīšu malā vienu, pabīdīšu otru, un tad viss sanāks," Līvu vikinga rīcību komentē A. Ignatjevs. Asociācija konflikta risināšanā iejaukties negrasās un norāda, ka situāciju normalizēt varētu Liepājas pašvaldība. Piemēram, Daugavpilī, kur bijušas līdzīgas problēmas, dome rīkojusi publisku izsoli, kurā varēja iegādāties 12 mēnešu atļauju stāvēt kādā konkrētā stāvvietā.

Svarīgākais