"Latvijas pasts" maina pakalpojumu sniegšanas modeli lauku reģionos

© f64.lv, Mārtiņš Zilgalvis

VAS "Latvijas pasts" pakāpeniski maina pasta pakalpojumu sniegšanas modeli mazapdzīvotos lauku reģionos, pasta pakalpojumus nodrošinot nodaļās, kas strādā stundu dienā, vai pie pastnieka, informē "Latvijas pasta" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka, ņemot vērā niecīgo universālā pasta pakalpojumu pieprasījumu daudzās lauku reģionu pasta nodaļās, kā arī ierobežotos sabiedriskā transporta kustības laikus, pakāpeniski tiek mainīta pasta pakalpojumu sniegšanas pieeja.

"Latvijas pasta" valdes loceklis Kristaps Krūmiņš norāda, ka "Latvijas pasta" primārais uzdevums ir nodrošināt pasta pakalpojumu sniegšanu, un šis uzdevums tiek nodrošināts visā valsts teritorijā neatkarīgi no pasta pakalpojumu sniegšanas formas - pilna spektra pasta nodaļā, pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai klienta dzīvesvietā pēc pieprasījuma.

Viņš skaidro, ka vairāk nekā 10 gadus tiek izvērtēts pasta pakalpojumu pieprasījums un tiek mainīts pasta pakalpojumu sniegšanas modelis atbilstoši 21.gadsimta otrās un trešās dekādes tendencēm, kas tehnoloģiskā progresa rezultātā vairs neatbilst vēsturiski veidotajam pasta nodaļu tīklam, kad sabiedrības pasta izmantošanas paradumi bija krasi atšķirīgi no šā brīža digitalizētā laikmeta pieprasījuma.

Visu pasta nodaļu darbības izvērtējums notiek ilgākā laika periodā, lai izprastu, vai zemais pieprasījums nav skaidrojams ar kādiem pagaidu iemesliem, taču faktiski visos gadījumos analīze liecina, ka reģionos tas saistīts ar zemu apdzīvotības blīvumu un pasta pakalpojumu izmantošanas kritumu, ko savukārt izraisa demogrāfiskie aspekti, iedzīvotāju paradumu maiņa, zinātniski tehniskais progress un digitalizācija, atzīmē kompānijā.

Latvijā patlaban darbojas dažādas pasta pakalpojumu sniegšanas formas - atkarībā no konkrētās teritorijas iedzīvotāju skaita, pasta pakalpojumu izmantošanas apjoma un patērētāju paradumiem pasta pakalpojumi tiek sniegti pilna spektra tradicionālā pasta nodaļā, pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai ar pastnieka starpniecību klienta dzīvesvietā atbilstoši tam, cik pasta pakalpojumi attiecīgajā vietā ir pieprasīti. No kopējā vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaita nepilnus 40% veido pilna spektra pasta nodaļas, bet vairākumā apdzīvoto lauku teritoriju darbojas modelis - pastnieks pēc pieprasījuma klienta dzīvesvietā.

Vietās, kurās nav pilna spektra pasta nodaļu, universālā pasta pakalpojuma saņemšana gan pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, gan klienta dzīvesvietā izmaksā tikpat, cik šo pakalpojumu saņemšana pasta nodaļā, un nekāda papildu samaksa tam netiek piemērota. Pastnieks klienta dzīvesvietā nodrošina tos pašus pakalpojumus, kas pieejami pasta pakalpojumu sniegšanas vietā.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 2700 darbinieku.

Latvijā

Daži simti tūkstoši Latvijas cilvēku saziņai ar valsts un pašvaldību iestādēm izmanto e-adresi, tomēr daļa no viņiem jau iedzīvojusies nepatikšanās, vēsta 360TV Ziņas. Laikus neapstiprinot savu e-pastu paziņojumu saņemšanai, vairāki cilvēki kopš pavasara nav saņēmuši informāciju par kādu pārkāpumu un tagad soda naudās spiesti maksāt lielas naudas summas.

Svarīgākais