Bijušais satiksmes ministrs Linkaits: Latvijā atgriežas "šofera dēla" laiki

© Foto: Ģirts Ozoliņš/F64

Kādreizējais satiksmes ministrs Tālis Linkaits mikroblogošanas vietnē "Twitter", komentējot Jāņa Vilnīša ierakstu par izmaiņām Liepājas SEZ.

Ziņu aģentūra Leta vēsta, ka Liepājas SEZ valdes locekles, SM Nekustamo īpašumu nodaļas vadītājas Ineses Birziņas vietā plānots iecelt Ogres novada pašvaldības izpilddirektora vietnieci un sociālo mentori sabiedriskā labuma organizācijā "Caritas Latvija" Danu Bārbali.

Jānis Vilnītis sociālajos tīklos paudis savu sašutumu, uzsverot, ka 26 gadu laikā, tas ir, kopš Liepājas speciālā ekonomiskā zona dibināšanas brīža, pirmo reizi tiek piedzīvota situāciju, kad uz valdes locekļa amatu tiek virzīts cilvēks, kas pēc profesijas ir sociālais mentors.

Visu cieņu Ogres pašvaldībai, bet Danai Bārbalai, lai strādātu šajā amatā ir kaut nedaudz jābūt pieredzei,jo LSEZ pārziņā ir gan Liepājas osta, gan lidosta, gan 65% Liepājas teritorijas, kur tiek veidoti un attīstīti industriālie parki. Mums bija ļoti laba sadarbība ar līdz šim Satiksmes ministrijas virzīto pārstāvi Inesi Birziņu, kas ir profesionāle un varēja palīdzēt pieņemt juridiski izsvērtus, leģitīmus lēmumus. Biju cerējis, ka "šofera dēla" laiki ir beigušies,
teic Vilnītis.

Liepājas Speciālā ekonomiskā zona (SEZ) aicina valdību pieņemt valstiski atbildīgu lēmumu, valdei deleģējot augstākā līmeņa ierēdniecības pārstāvi, aģentūrai LETA pauda Liepājas SEZ valdes priekšsēdētājs Uldis Sesks ("Liepājas partija").

Viņš atgādina, ka jau no Liepājas SEZ izveides pirmsākumiem ir izveidots strādātspējīgs vadības modelis, kurā sinerģijā strādā trīs atbildīgo valsts ministriju augstākie ierēdņi - Finanšu ministrijas (FM), Satiksmes ministrijas (SM) un Ekonomikas ministrijas (EM), kā arī trīs pašvaldības pārstāvji un trīs uzņēmēji.

"Šāds modelis strādā un labi strādā. Konstruktīvās diskusijās Liepājas SEZ valde ir spējusi pieņemt ne vienu vien sarežģītu un atbildīgu lēmumu kā rezultātā "ekonomiski depresīva" pilsēta ir pārvērsta par stabilu un attīstītu reģiona centru," norāda Sesks. Viņa ieskatā tas nebūtu bijis iespējams bez aktīva ministriju izvirzīto pārstāvju līdzdalības. "Līdz šim Liepājas SEZ valdē valsts intereses aizstāvēja augstākā līmeņa ierēdniecības pārstāvji un vēlamies, lai tā arī būtu turpmāk, un lai tiek pieņemti valstiski atbildīgi lēmumi," aicina Sesks.

Latvijā

Salaspils ir Eiropas Savienības (ES) regulai par alternatīvo degvielu infrastruktūru prasībām atbilstošākā vieta ūdeņraža uzpildes stacijai izbūvei Latvijā, secināts Vidzemes plānošanas reģiona vadībā izstrādātajā pētījumā par ūdeņraža uzpildes staciju telpiskās attīstības koncepciju.

Svarīgākais