Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti trešdien, 9.februārī, otrajam lasījumam atbalstīja grozījumus Reklāmas likumā, paredzot noteikt vienotu kārtību reklāmu izvietošanai.
Plānots, ka turpmāk Ministru kabinets noteiks kārtību, kādā saskaņojama reklāmas izvietošana publiskās vietās un vietās, kas vērstas pret publisko vidi.
Šobrīd katra pašvaldība nosaka savu kārtību, un tās savstarpēji būtiski atšķiras - līdz pat četrām reizēm atšķiras dokumentu skaits un līdz sešām reizēm procedūru skaits, kas jāveic, saskaņojot reklāmas izvietošanu. Līdzšinējā kārtība ir haotiska un lieki apgrūtina uzņēmējus, pauda Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministra padomnieks Indriķis Putniņš.
Komisijas deputāti šodienas sēdē atbalstīja nosacījumu, ka arī turpmāk pašvaldības saistošajos noteikumos varēs noteikt ierobežojumus reklāmas izmēriem, veidiem, gaismas un skaņas efektiem, lai tie atbilstu videi un vietas arhitektūrai. Pašvaldības arī būs tiesīgas noteiktās vietās aizliegt kādas konkrētas preces vai pakalpojuma reklāmu.
Plānots, ka jaunā kārtība stāsies spēkā 2012.gada 1.janvārī.
Par grozījumiem Reklāmas likumā otrajā un trešajā lasījumā vēl jālemj Saeimai.