Ar Veselības ministrijas gādību dalīs 30 000 prezervatīvus ar kampaņas simboliku

© Eduards Dundurs/F64

Veselības ministrija (VM) kopā ar ekspertiem izstrādājusi izglītojošas filmas jauniešiem un pieaugušajiem, kurās ar praktisku dzīves situāciju izspēli skaidrotas izplatītas situācijas un mīti, ar kuriem jaunieši un pieaugušie var saskarties seksuālās un reproduktīvās veselības jomā, aģentūru LETA informēja sabiedrisko attiecību konsultants Jānis Jekševics.

Izglītojošās filmas ir tapušas informatīvās kampaņas “Cik brīvi tu runā seksa valodā? Par veiklu valodu!" laikā.

Jekševics norāda, ka pētījuma centra SKDS pagājušā gada beigās veiktās aptaujas dati liecina, ka puse respondentu, kuriem ģimenē ir desmit līdz 18 gadus vecu bērni, ar viņiem par seksuālo un reproduktīvo veselību nav runājuši, bet vēl 41% iedzīvotāju ģimenē par šīm tēmām nerunā vispār. Vienlaikus 64% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka Latvijā par seksuālās un reproduktīvās veselības jautājumiem netiek runāts pietiekami daudz.

Latvija ir to Eiropas Savienības valstu vidū, kurām ir salīdzinoši liels nepilngadīgo grūtnieču īpatsvars, abortu skaits, kā arī lielākais HIV saslimšanu skaits, kas norāda uz agrīnu dzimumattiecību uzsākšanu un nepietiekošām zināšanām seksuālās un reproduktīvās veselības jomā, kā arī zināšanām par drošu un atbildīgu savstarpējo attiecību veidošanu,

uzsver VM.

Izglītojošo filmu mērķis ir veicināt jauniešu, viņu vecāku un pieaugušo zināšanas un izpratni par seksuālo un reproduktīvo veselību, tajā skaitā kontracepcijas nozīmi un seksuāli transmisīvo slimību (STI) riskiem, kā arī viegli saprotamā veidā skaidrot nepieciešamību par savstarpējām attiecībām un seksu sarunāties cieņpilni, godīgi un atklāti.

Izglītojošās filmas un citi kampaņas materiāli bez maksas ir pieejami vietnē "seksavaloda.lv" un VM sociālā medija "YouTube" kontā.

Papildus izglītojošām filmām kampaņas laikā līdz maija beigām visā Latvijā 8. līdz 12.klašu jauniešiem tiek organizētas nodarbības, kuru saturu ir izstrādājuši jomas speciālisti, aptverot gan teorētiskos, gan praktiskos elementus.

Lai nodrošinātu kontracepcijas pieejamību, ir sagatavoti arī 30 000 prezervatīvu ar kampaņas simboliku, kas tiks izdalīti mērķauditorijai klātienes nodarbībās, kā arī sabiedriskajām organizācijām, kuras nodarbojas ar jauniešu izglītošanu seksuālās un reproduktīvās veselības jomā. Tāpat plānotas arī tiešsaistes lekcijas vecākiem, kuru laikā eksperti skaidros jautājumus par komunikāciju ar bērniem par dažādiem seksuālās un reproduktīvas veselības aspektiem.

Latvijā

Ar Latvijas Investīciju attīstības aģentūras (LIAA) atbalstu tapis seriāls "Misija latvietis", kura pirmizrāde būs skatāma šā gada 7.novembrī "LMT Viedtelevīzijā" un 14.novembrī LTV1, aģentūru LETA informēja LIAA.

Svarīgākais