Gandrīz visi Latvijas iedzīvotāji meklē iespējas paēst lētāk

© F64

Lielākā daļa jeb 87% iedzīvotāju Latvijā atlaižu piedāvājumus lielākoties meklē pārtikas veikalos, aģentūru LETA informēja "SEB bankas" pārstāvji, atsaucoties uz bankas veiktās aptaujas datiem.

Gandrīz visi jeb 97% Latvijas iedzīvotāju iepērkoties izmanto atlaižu piedāvājumus, liecina aptaujas dati. Turklāt 16% iedzīvotāju preces ar atlaidēm sastāda vairāk nekā pusi no viņu ikdienas pirkumiem.

Pēc pārtikas otra populārākā preču kategorija, ko iegādājas par samazinātām cenām, ir apģērbs (59%), bet vismazāk atlaides tiek izmantotas izklaides pasākumiem (10%).

Pārtikas preču kategorija ir vienlīdz populāra visās vecuma grupās. Savukārt, piemēram, atlaides apģērbam biežāk izmanto jaunieši un iedzīvotāji līdz 49 gadu vecumam, savukārt mazāk - iedzīvotāji, kas vecāki par 50 gadiem.

Atlaides elektronikas preču iegādei izmanto trešā daļa jeb 33% Latvijas iedzīvotāju. Šajā kategorijā izdevīgos piedāvājumus ievērojami vairāk izmanto vīrieši - 40%, bet sievietes - 27%.

Vienlaikus sievietes biežāk atlaižu piedāvājumus izmanto, iegādājoties sadzīves un kosmētikas preces (42% sieviešu un 22% vīriešu), kā arī skaistumkopšanas pakalpojumus (19% sieviešu un 9% vīriešu).

Kopumā atlaides sadzīves un kosmētikas precēm izmanto 32% Latvijas iedzīvotāju, skaistumkopšanas pakalpojumiem - 14% sabiedrības, bet izklaides pasākumiem - 10% respondentu.

Aptaujā noskaidrots, ka kopumā ietaupīt vairāk cenšas jaunieši no 18 līdz 29 gadu vecumam, kuriem atlaižu piedāvājumi veido vairāk nekā trešo daļu no visiem pirkumiem. Savukārt senioru vidū nedaudz vairāk kā puse atzīmējuši, ka pirkumi ar atlaidēm veido līdz 30% no viņu groza.

Starp iedzīvotājiem, kuru neto ienākumi nepārsniedz 1000 eiro mēnesī, apmēram katram piektajam pirkumi ar atlaidēm veido vairāk par pusi no kopēja groza. Savukārt starp tiem, kuriem ienākumi ir virs 1000 eiro, tik lielu daļu no groza atlaižu piedāvājumi veido vien 11% respondentu.

Apmēram 16% iedzīvotāju atlaižu piedāvājumi veido salīdzinoši nelielu daļu no ikdienas pirkumiem - līdz 10% no kopējā groza. Līdz trešdaļai no visiem pirkumiem akciju piedāvājumi veido apmēram 30% iedzīvotāju.

Savukārt 18% aptaujāto atzīmējuši, ka pirkumi ar atlaidēm veido no trešdaļai līdz pusei no viņu ikdienas tēriņiem. Vien 3% iedzīvotāju iepērkas gandrīz vai tikai ar atlaidēm - akciju piedāvājumi veido no 80 līdz 100% no viņu ikdienas pirkumiem.

Iedzīvotāju aptauju Latvijā pēc "SEB bankas" pasūtījuma 2023.gada martā veica uzņēmums "Norstat". Tajā piedalījās 1004 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.