Ogres pašvaldība turpina attīstīt krīzes tālruņa pakalpojumus

© pixabay.com

Šogad pašvaldība ieguldīs 73 992 eiro Ogres novada krīzes zvanu centra darbībai, ieskaitot izdevumus krīzes zvanu centram piesaistīto tālruņu numuru abonēšanai, kā arī samaksu par darbu pieciem pieaicinātajiem speciālistiem, šādu lēmumu 30.martā pieņēma domes deputāti.

Lēmums pieņemts, izvērtējot krīzes zvanu centra līdzšinējo darbību un iedzīvotāju vajadzības.

Darbam Ogres novada krīzes zvanu centrā pašvaldība ir pieaicinājusi dažādu kristīgo konfesiju pārstāvju mācītājus ar kuriem ir noslēgts darba līgums. Krīzes zvanu centrā jau kopš tā izveides strādā Ogres luterāņu baznīcas mācītājs Mārtiņš Kalējs, kura pienākums ir zvanu centra komandas darba koordinēšana, plānošana, iekšējā un ārējā komunikācija.

Pērn krīzes zvanu centra komandā bija sertificēti uzklausītāji Māris Vītols un Agris Ginko, pastorālie padomdevēji Dainis Pandars un Kalējs, kā arī kapelāns Elmārs Pļaviņš - speciālists darbam ar atkarīgajiem un cilvēkiem suicidālā stāvoklī.

Ogres novada krīzes zvanu centrs tika izveidots 2020.gada aprīlī ar mērķi nodrošināt garīgo un emocionālo atbalstu krīzes situācijā nonākušai personai laikā, kad Latvijā Covid-19 pandēmijas dēļ bija izsludināta ārkārtējā situācija. Izvērtējot tā darbību, 2022.gadā tika nolemts krīzes zvanu centra darbību pagarināt līdz 2022.gada 31.decembrim.

Pašvaldība norāda, ka lai gan ārkārtējā situācija valstī ir atcelta, Ogres novada iedzīvotāji joprojām aktīvi izmanto krīzes zvanu centra pakalpojumus dažādos dzīves gadījumos. Daudziem saruna ar līdzcilvēkiem vai cilvēkiem, kuri ik dienu spēj sniegt profesionālu garīgu un emocionālu palīdzību krīzes situācijā nonākušai personai, grūtā brīdī ļoti palīdz, tāpēc nepieciešams šāda veida palīdzību sniegt arī turpmāk.

Pirms lēmuma pieņemšanas krīzes zvanu centra darbības turpināšanu aicināja atbalstīt Ogres novada pašvaldības domes deputāts un SIA "Ogres rajona slimnīca" valdes priekšsēdētājs Dainis Širovs (NA), norādot, ka dzīvojam saspringtā laikā, bet valstī nav pieejams pietiekams psihologu un psihiatru skaits, tāpēc ir svarīgi, ka iedzīvotājiem ir pieejama šāda veida psiholoģiskā palīdzība un emocionāls atbalsts.

Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis (NA), skaidroja, ka Ogres novada Sociālais dienests var sniegt palīdzību tikai atbilstoši normatīvajiem aktiem. Taču dažkārt personām, kas griežas krīzes zvanu centrā, nepieciešama neformāla palīdzība, piemēram, malka mājas apkurei. Krīzes centra speciālisti, sadarbojoties ar dažādām valsts un pašvaldības iestādēm, kā arī labdarības organizācijām, sniedz iedzīvotājiem nepieciešamo palīdzību.

Pašvaldības izpilddirektora vietniece Dana Bārbale informēja, ka pērn vairākus mēnešus krīzes zvanu centrs bija saņēmis vairāk nekā 200 zvanus mēnesī. Tagad zvanu skaits ir samazinājies, taču sarunas esot kļuvušas garākas.

Uz krīzes zvanu centra bezmaksas tālruņa numuru 28 004 477 garīgā un emocionālā atbalsta saņemšanai krīzes situācijā var zvanīt katru darba dienu no plkst.12 līdz plkst.24.