Latviju ārzemēs reklamēs par 150 000 latu

Šrilanka, Deli, Kuba, Bali, Maroka – tieši šie galamērķi būšot populārākie, uz kuriem šogad dosies tūristi no Latvijas. Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidente Kitija Gitendorfa uzskata, ka tūristi kļuvuši daudz elastīgāki un gatavi ātri pielāgoties dažādām situācijām.

"Diez vai Turciju popularitātes ziņā pārspēs kāds cits galamērķis, taču tendence ir tāda, ka tūristi ir gatavi mainīt savus ceļojuma plānus. Spilgts piemērs tam bija nemieri Ēģiptē. Liela daļa tūristu bija gatavi doties uz citām valstīm," komentē K. Gitendorfa.

Gada sākumā Somijā notika lielākā tūrisma izstāde Matka un tajā viens no vislabākajiem stendiem bija Latvijai. Šis ir pirmais gads, kad pēc pārtraukuma no valsts budžeta līdzekļiem varētu reklamēt arī Latviju kā tūrisma ceļojumu galamērķi.

"Šonedēļ 18. starptautiskajā tūrisma izstādē – gadatirgū Balttour būs apskatāms Latvijas stends. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, Latvijai būs atvēlēta vesela halle, kur katrs reģions apmeklētājiem piedāvās interesantus un vilinošus piedāvājumus," atklāj Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs.

Kopējais TAVA 2011. gada budžets ir 900 000 latu, no kuriem 100 000 līdz 150 000 latu paredzēti Latvijas reklamēšanai ārzemju pasākumos. "Pagājušā gada nogalē uz trim gadiem parakstījām līgumu ar ERAF par 1,5 miljonu eiro liela finansējuma piesaisti dažādām mārketinga aktivitātēm. Tas nozīmē, ka TAVA budžets ir palielinājies par apmēram 40 procentiem un mums būs plašas reklāmas un mārketinga kampaņas Vācijā un Krievijā," informē A. Slokenbergs.

Salīdzinājumam Rīgas dome zīmola Live Rīga popularizēšanai ir atvēlējusi pusotru miljonu latu. Rīgas Tūrisma attīstības biroja direktors Gastons Neimanis Neatkarīgai pastāstīja, ka šī summa ir paredzēta ne tikai reklāmām, bet arī interneta mājaslapas un biroja darba uzturēšanai.

No 11. līdz 13. februārim starptautiskajā izstāžu centrā Ķīpsalā izstādē Balttour būs vismaz 200 dažādi stendi, kuros ar piedāvājumu iepazīstinās apmēram 600 uzņēmumu. Šī ir plašākā tūrisma izstāde Baltijā, ar kuru atklāj jauno tūrisma sezonu.

Svarīgākais