Sestdiena, 20.aprīlis

redeem Mirta, Ziedīte

arrow_right_alt Latvijā

Alga, brīvdienas vai prēmijas - kas motivē darbiniekus strādāt pēc iespējas labāk?

© unsplash.com

Darbiniekus visvairāk labākai strādāšanai motivē prēmijas un piemaksu sistēma, kā arī veselības apdrošināšana un papildu brīvdienas, vēsta biznesa mācību centra "Trainify" pārstāvji, atsaucoties uz aptaujas datiem, kas veikta pēc centra pasūtījuma.

Līdztekus finansiālajai motivācijai, piektdaļa darbinieku labprāt izmantotu iespēju papildu mācīties, lai celtu kvalifikāciju, kā arī profesionāli pilnveidotos, tādējādi audzējot zināšanas un kompetences.

Jautāti par to, kas personīgi, izņemot algu, motivētu strādāt labāk nekā pašreiz, 54% respondentu norādījuši, ka tā būtu prēmiju un piemaksu sistēma atbilstoši padarītajam darbam, savukārt 34% vēlētos arī veselības apdrošināšanu.

Lai gan ierasts, ka finansiāla motivācija strādāt labāk vienmēr bijusi izteikti svarīgāka par citiem aspektiem, aptaujā noskaidrots, ka 20% vēlētos pieejamas mācības kvalifikācijas celšanai, savukārt 19% respondentu gribētu profesionālās pilnveidošanās mācības.

Tostarp starp jauniešiem jeb iedzīvotājiem vecumā no 18 līdz 29 gadiem 30% norādījuši, ka vēlētos, lai darba devēji nodrošina pieejamas mācības kvalifikācijas celšanai, savukārt šādu atbildi starp iedzīvotājiem vecumā no 60 līdz 74 gadiem pauduši 12%.

Vaicāti par to, cik bieži darba devējiem vajadzētu organizēt un nodrošināt motivējošus pasākumus, 33% respondenti izvēlējušies atbildi - vismaz reizi pusgadā. Otra populārākā atbilde, kas izteikta 27% gadījumu, bija vismaz reizi ceturksnī, savukārt 17% darbinieku pietiktu ar pasākumu reizi gadā.

Pēc aptaujas datiem, papildu motivācija biežāk ir nepieciešama jauniešiem, kuri vēlētos pasākumus vismaz reizi ceturksnī (36%), kamēr starp vecāka gadagājuma cilvēkiem jeb iedzīvotājiem vecumā no 60 līdz 74 gadiem šo atbildi izvēlējās 21%.

Iedzīvotāju aptauju, pēc biznesa mācību centra "Trainify" pasūtījuma, veica kompānija "Norstat Latvijā", 2023.gada martā aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Biznesa mācību centrs "Trainify" ir SIA "VP Sales" izmantots zīmols. Kompānijas īpašnieki vienādās daļās, pēc "Firmas.lv" datiem, ir Viktors Pedčenko un Artis Skuja.