Satiksmes ministrija: Apņemamies modernizēt ostu infrastruktūru

© f64.lv, Aivars Ķesteris

Pašlaik notiek Latvijas ostu un prāmju operatoru pārrunas, kas nākotnē varētu rezultēties ar jaunu kravu līniju atklāšanu, norāda Satiksmes ministrijas pārstāvji. 

Ministrijā skaidroja, ka Zviedrija un citas Skandināvijas valstis ir Latvijai nozīmīgi tirdzniecības partneri un jūras savienojumi un prāmju satiksme ir būtiski elementi tirdzniecības attiecību stiprināšanai.

Viens no galvenajiem turpmāko gadu mērķiem ir jaunu zaļo transporta koridoru izveide Baltijas jūrā.

Ministrijā norādīja, ka pašlaik notiek ostu un prāmju operatoru pārrunas, kas nākotnē varētu rezultēties ar jaunu kravu līniju atklāšanu. Latvijas puse ir paudusi apņēmību modernizēt infrastruktūru ostās, tādējādi veicinot jaunu, drošu un ilgtspējīgu zaļā transporta koridoru attīstību reģionā.

Ministrijā iepriekš informēja, ka tuvāko mēnešu laikā plānots organizēt pirmos pilotpārvadājumus Baltijas un Skandināvijas virzienā. TRACECA ("Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia") vadība organizēs ekspertu darba grupas, lai identificētu konkrētus pārvadātājus un loģistikas kompānijas, kas būtu ieinteresētas piedalīties pilotpārvadājumos.

Ministrijā arī norāda, ka mūsdienu ģeopolitiskajos apstākļos ir nepieciešamas alternatīvas. Latvija atrodas Baltijas centrā un pašlaik no Ventspils ostas ir labākie prāmju savienojumi uz Stokholmu. Nākotnē plānoti savienojumi arī no Liepājas.

Latvijā

Pierobežas pašvaldības turpina aicināt pārskatīt skolēnu skaita kritērijus, kas noteiks, kuras skolas pilnā apmērā saņems valsts finansējumu pedagogu atalgojumam, taču Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), atsaucoties uz ierobežoto budžetu, izmaiņas pagaidām neplāno, pirmdien izskanēja Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) Izglītības un kultūras komitejas sēdē.