Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2022.gadā ir izskatījis 3563 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 444 konsultācijas, un, salīdzinot ar 2021.gadu, ir vērojams neliels to skaita samazinājums.
Pērn 1394 iesniegumi bija par pakalpojumiem, kas, salīdzinot ar 2021.gadu, ir par 297 iesniegumiem jeb 27,07% vairāk. Savukārt par precēm pagājušajā gadā tika saņemti 1122 iesniegumi, kas salīdzinājumā ar 2021.gadu ir par 266 iesniegumiem jeb 19,16% mazāk. Tas varētu būt saistīts ar patērētāju uzvedības maiņu esošajā ekonomiskajā un politiskajā situācijā.
Visvairāk jeb 611 iesniegumu saņemts par to, ka patērētāji ir pasūtījuši preces un pakalpojumus, veikuši apmaksu, bet komersanti savas saistības nav izpildījuši, preces un pakalpojumi nav saņemti, kā arī komersanti nav atmaksājuši patērētājiem samaksāto naudu.
Tāpat no iesniegumiem secināms, ka pagājušajā gadā savas saistības pret patērētājiem nevarēja izpildīt dažādu pasākumu organizatori, kas iepriekš pasākumus bija pārcēluši Covid-19 pandēmijas dēļ. Turklāt Krievijas uzsāktā kara Ukrainā noteikto aizliegumu dēļ daudzi pasākumi ar Krievijas un Baltkrievijas mākslinieku piedalīšanos nevarēja notikt, un patērētājiem arī netika atmaksāta par biļetēm samaksātā nauda. Par vienu šādu pasākumu organizatoru Valsts policija ir uzsākusi administratīvo lietu.
Pēc Covid-19 pandēmijas ir stabilizējusies gaisa pasažieru pārvadājumu nozare, līdz ar to PTAC pagājušajā gadā saņēma 515 iesniegumus par dažādiem pasažieru tiesību jautājumiem, kas ir gandrīz trīs reizes vairāk nekā 2021.gadā. Ņemot vērā to, ka elektronisko sakaru un autostāvvietu pakalpojumu jomās arī iesniegumu skaits nemazinās, kas ir attiecīgi 110 un 129 iesniegumi, secināms, ka šie patērētājiem ir ļoti aktuāli jautājumi. Turpretim salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājies par tūrisma pakalpojumiem saņemto iesniegumu skaits - no 215 iesniegumiem 2021.gadā tas sarucis līdz 64, kas saistāms ar to, ka ir atrisinājušies strīdi par Covid-19 pandēmijas dēļ atceltajiem ceļojumiem.
Vienlaikus pērn pieaudzis konsultāciju skaits par saņemtajiem rēķiniem un pārvaldīšanas pakalpojumiem, kā arī par cenu norādīšanas kārtību, tostarp jautājumi par depozīta maksu preces cenu zīmē.
Eiropas Patērētāju informēšanas centrs 2022.gadā ir sniedzis 1060 konsultācijas un izskatījis 649 pārrobežu sūdzības, no kurām 54% gadījumu ir rasts risinājums par labu patērētājam. Aizvadītajā gadā patērētāji visbiežāk ir vērsušies Eiropas Patērētāju informēšanas centrā saistībā ar pārrobežu pirkumiem tiešsaistē, aviopārvadājumiem, pārceltajiem un atceltajiem koncertiem, kā arī ar tūrismu saistītos jautājumos. No saņemtajām sūdzībām izriet, ka patērētājiem, iepērkoties tiešsaistē, visvairāk problēmu ir sagādājusi atteikuma tiesību izmantošana, preču nepiegādāšana vai daļēja piegādāšana, kā arī saņemtās preces, kas neatbilst līguma noteikumiem.