Latvijā 77% iedzīvotāju veikalu ikdienai izvēlas pēc tā atrašanās vietas, secināts mazumtirdzniecības tīkla SIA "Elvi Latvija" un pētījumu kompānijas AS "Norstat Latvija" veiktajā aptaujā.
Līdztekus 61% respondentu norādījuši, ka veikalu izvēli ikdienā nosaka arī sajūta, ka attiecīgajā veikalā produktus var iegādāties par zemākām cenām. Vēl 46% respondentu būtisks ir tirdzniecības vietā pieejamais preču klāsts, bet 45% - atlaižu piedāvājums.
Aptaujā secināts, ka rīdziniekiem veikalu atrašanās vieta ir svarīga 84% gadījumu, kamēr Kurzemē dzīvojošajiem iedzīvotājiem - 67% gadījumu. Zemākā cena svarīgākā ir Latgales iedzīvotājiem, kuri to norādījuši 68% gadījumu, pretstatā Rīgai, kur šis kritērijs bija nozīmīgs 56% cilvēku.
Lai pētītu iedzīvotāju izpratni par franšīzes priekšrocībām pārtikas mazumtirdzniecībā, aptaujā respondentiem tika vaicāts, kādas priekšrocības, viņuprāt, sniedz veikalu atrašanās franšīzes tīklā. Uz šo jautājumu 49% respondentu pauda, ka franšīze nodrošina veikalu atpazīstamību, 28% akcentēja, ka franšīze garantē piederību kādam no tīkliem plašākā nozīmē, savukārt 27% novērtēja, ka franšīzes izmantošana tirdzniecības vietā garantē vienotu veikala noformējumu un līdzīgu preču izkārtojumu, kas būtiski atvieglo iepirkšanos.
Tāpat 26% respondentu atzīmēja, ka franšīzes priekšrocība ir zīmola reputācija.
Iedzīvotāju aptauju pēc "Elvi Latvija" pasūtījuma veica "Norstat Latvija", janvārī aptaujājot vairāk nekā 1000 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Elvi Latvija" koncerns 2021.gadā strādāja ar 46,662 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,7 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānija cieta zaudējumus 625 784 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Pati "Elvi Latvija" 2021.gadā strādāja ar 4,25 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 10,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi bija 672 304 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
Kompānija "Elvi Latvija" reģistrēta 2010.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 1,003 miljoni eiro. Uzņēmums pieder Imantam Rendeniekam (50%), SIA "Fortis VM" (49,3%), kuras lielākais īpašnieks ir Rendenieks, un SIA "Realto Capital" (0,07%).
Savukārt "Vita Mārkets" apgrozījums 2021.gadā bija 104,813 miljoni eiro, kas ir par 8,1% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 48,4% un sasniedza 4,891 miljonu eiro.
"Vita mārkets" reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,141 miljons eiro. "Vita mārkets" pilnībā pieder SIA "Fortis VM", kur 88% kapitāldaļu pieder Rendeniekam, 9% - Vitai Rendeniecei, bet 3% - Igoram Kozlovskim.