VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) valdes priekšsēdētājs Rinalds Pļavnieks ar Azerbaidžānas dzelzceļa kompānijas valdes priekšsēdētāju Rovšanu Rustamovu vienojies par sadarbību ritošā sastāva un lokomotīvju remonta jomā, kā arī elektrifikācijas jautājumos, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.
Pļavnieks skaidro, ka šobrīd LDz mērķis ir esošos starptautiskās transporta nozares globālos izaicinājumus pārvērst biznesa iespējās. Tāpēc ir ļoti būtiski maksimāli ātri identificēt risinājumus, ko sniedz jaunie kravu pārvadājumu koridori, un būt pirmajiem, kas spēj elastīgi pielāgoties un jaunās iespējas izmantot.
Tikšanās reizē ar Azerbaidžānas dzelzceļa pārstāvjiem secināts, ka abu valstu dzelzceļiem, ir kopīgi mērķi - mūsdienu prasībām atbilstoša visas transporta nozares attīstība un dzelzceļa efektivitātes palielināšana. Virzoties uz šo mērķu sasniegšanu, palielināsies dzelzceļa konkurētspēja un arī kravu pārvadājumu apmēri, izmantojot kopējo infrastruktūru, norāda Pļavnieks.
Azerbaidžānas dzelzceļa vadītājs Rustamovs uzsver, ka iepriekšējos gados abu valstu dzelzceļa uzņēmumi ir ļoti sekmīgi sadarbojušies, vienlaikus paužot cerību, ka izdosies īstenot sekmīgu pieredzes apmaiņu uzņēmuma restrukturizācijā, dzelzceļa elektrifikācijā un lokomotīvju modernizēšanā. Savukārt kravu pārvadājumu jomā Latvija nākotnē varētu būt konsolidējošā valsts Viduskoridora ("Middle Corridor") transporta sistēmā pārvadājumos starp Āziju un Skandināvijas valstīm.
LDz vadības pārstāvji kopā ar citiem Latvijas uzņēmējiem šonedēļ vizītē Azerbaidžānā atradās Latvijas Valsts prezidenta Egila Levita oficiālās vizītes ietvaros. Pļavnieks piedalījās arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, kā arī Azerbaidžānas Ekonomikas ministrijas organizētajā "Azerbaidžānas - Latvijas biznesa sanāksmē", kur tika pārrunāti jautājumi par nozaru sadarbību un jaunu darbības formu ieviešanu uzņēmējdarbībā.
LDz pārstāvji tikās arī ar organizācijas TRACECA ("Transport Corridor Europe-Caucasus-Asia") vadību. Šīs organizācijas mērķis ir stiprināt ekonomiskās attiecības, tirdzniecību un transportu Melnās jūras baseina, Dienvidkaukāza un Vidusāzijas reģionos. Tāpat TRACECA sekmē kravu pārvadājumus no Ķīnas un citām reģiona valstīm tā dēvētā "Viduskoridora" ietvaros. Organizācijā ir 27 dalībvalstis, tostarp Eiropas Savienības (ES) valstis un Armēnija, Azerbaidžāna, Gruzija, Kazahstāna, Kirgizstāna, Irāna, Moldova, Turcija, Ukraina, Uzbekistāna, Tadžikistāna un Turkmenistāna.
Tiekoties ar Azerbaidžānas Alatas brīvās ekonomiskās zonas pārstāvjiem, LDz pārstāvji pārrunāja iespējas pilnveidot sadarbību un integrāciju starp iesaistītajām pusēm multimodālajos maršrutos, tostarp Alatas brīvās ekonomiskās zonā topošo kravas lidostu integrējot jūras un dzelzceļa pārvadājumos. Puses vienojās šo projektu pārrunāt drīzumā gaidāmajā Azerbaidžānas-Latvijas forumā Rīgā.
Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskiem datiem, bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.
LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.