Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija apsver iespēju pagarināt termiņu jaunu skolu tīkla kritēriju ieviešanai, līdz skolu tīkla kvalitātes uzlabošanas darba grupa izveidos precīzus kritērijus.
Kā norādīja vairāki komisijas pārstāvji, esot nepieciešams sagaidīt skolu tīkla kvalitātes uzlabošanas darba grupas reāli izstrādātos kritērijus un tikai tad lemt par likuma grozījumiem.
Arī Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības vadītāja Inga Vanaga norādīja, ka nepieciešams pašreizējos grozījumus atsaukt un veidot tos no jauna, kad darba grupa nonāks pie secinājumiem.
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) skaidroja, ka izmaiņas sastāv no divām daļām - atbalsta instrumenti pieaugušo un profesionālo izglītību jautājumu sakārtošanai un skolu tīkla plašāku kritēriju noteikšanai.
Vidusskolas posmā būtu jāskatās gan kvantitatīvie, gan kvalitatīvie kritēriji, savukārt pamatskolas posmā arī parādīsies kvantitatīvie kritēriji jeb kritēriji par skolēnu skaitu. IZM atgādina, ka netiek runāts par precīzu kritēriju noteikšanu, bet gan par pašu konceptu, ka skolu tīklu ir nepieciešams sakārtot.
Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija vienojās pārņemt likuma grozījumus savā komisijā un atsaukt likumprojekta steidzamību. Nākamajās sēdēs tiks diskutēts par jaunā termiņa noteikšanu.
Jau ziņots, ka IZM kopā ar Latvijas Pašvaldību savienību veido darba grupu par skolu tīkla kvalitātes uzlabošanu.
Abas puses vienojās, ka svarīgākais ir nodrošināt efektīvu skolu tīklu, pieejamus pedagogus, kas ir apmierināti ar savu darbu, kā arī kvalitatīvu izglītību bērniem. Tieši tāpēc tiks veidota darba grupa, kura meklēs veidus, kā uzlabot skolu tīklu.