Satiksmes ministrija izstrādājusi normatīvo aktu projektus, kas radīs tiesiskās bāzes pamatu regulāro reisu atjaunošanai no reģionālajām lidostām.
Tādējādi radīsies iespēja kādreiz atjaunot regulāros reisus no reģionālajām lidostām, kā to paredz Saeimas apstiprinātā Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija līdz 2030. gadam. Taču, lai tas notiktu, būs nepieciešams modernizēt reģionālo lidostu infrastruktūru un veikt izmaiņas arī citos normatīvajos aktos, tostarp izstrādāt jaunus Ministru kabineta(MK) noteikumus.
Šobrīd Valsts sekretāru sanāksmē izsludināti grozījumi likumā „Par aviāciju”, kā arī MK noteikumu projekts „Noteikumi par sabiedrības ar ierobežotu atbildību „Ventspils lidosta” lidlauka statusu, lidlauka teritorijas robežām un šīs teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu”.
Grozījumi likumā „Par aviāciju” izstrādāti, lai ieviestu Direktīvas par lidostas maksām prasības, divos atsevišķos MK noteikumos nodalot maksas par aeronavigācijas pakalpojumiem un maksas par valsts nozīmes civilās aviācijas lidlaukā sniegtajiem pakalpojumiem noteikšanu. Par uzraudzības iestādi tiek noteikta Civilās aviācijas aģentūra.
Savukārt izsludinātie MK noteikumi izstrādāti, ņemot vērā reģionālo lidostu nozīmi reģionu attīstībā un Ventspils domes lūgumu atbalstīt valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauka statusa piešķiršanu pašvaldības īpašumā esošās SIA „Ventspils lidosta” lidlaukam, kā arī lidlauka teritorijas (arī turpmākajai attīstībai nepieciešamās) robežu apstiprināšanu. Lidlauka teritorijas plānoto (atļauto) izmantošanu nosaka vietējā pašvaldība sadarbībā ar Satiksmes ministriju un lidlauka īpašnieku. Ar līdzīgu lūgumu šā gada 1. februārī Satiksmes ministrijā ir vērsusies arī Liepājas pilsētas dome.
Ventspils lidosta ir viena no trim Latvijas reģionālajām lidostām, kas ir iekļauta Trans-Eiropas transporta tīklā (TEN). Nosakot Ventspils lidlauka robežas un veicinot lidlauka attīstību, tiks sekmēta visa reģiona attīstība un ātrāka sasniedzamība, tādējādi pozitīvi ietekmējot investīciju piesaisti reģiona uzņēmējdarbības nozarēm.
Satiksmes ministrija ir izstrādājusi arī grozījumus „Noteikumos par darbības programmas „Infrastruktūra un pakalpojumi” papildinājuma aktivitāti „Lidostu infrastruktūru attīstība”. Tie paredz, ka 2011. gadā Ventspils lidosta varēs pretendēt uz Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējuma saņemšanu 1.90 milj. Ls, bet Liepāja – 2.39 milj. Ls apmērā.
Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģija paredz Liepājas, Ventspils un Daugavpils lidostas izveidot par Baltijas jūras reģiona mēroga gaisa satiksmes mezgliem. 2010. gada 1. decembrī izskatīšanai Eiropas Komisijā tika iesniegts Valsts atbalsta paziņojums par publisko atbalstu mazo reģionālo lidostu attīstībai Latvijā. Tā sagatavošanas laikā tika iezīmēti termiņi regulāro lidojumu sākšanai no Liepājas un Ventspils lidostām. Pašvaldības, kuras ir kapitāldaļu turētājas šajās lidostās, plāno, ka tas varētu notikt pēc minēto lidostu infrastruktūras modernizācijas 2013. gadā.