"Ostas parks" no "Dienas medijiem" un "Dienas biznesa" vēlas piedzīt vairāk nekā 1,5 miljonus eiro

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Uzņēmums "Ostas parks", kam agrāk piederēja 20% "Rīgas tirdzniecības ostas" (RTO) daļu, Ekonomisko lietu tiesā iesniedzis prasību pret mediju kompānijām SIA "Izdevniecība "Dienas mediji"" un SIA "Izdevniecība "Dienas bizness"", vēloties piedzīt vairāk nekā 1,5 miljonus eiro, skaidro tiesa.

Uzņēmums lūdz piedzīt solidāri no abiem atbildētājiem naudas līdzekļus, kurus tas saskaņā ar vairākiem līgumiem esot aizdevis "Dienas medijiem". Aizdevumu atmaksai esot iestājies termiņš, bet tie neesot atmaksāti.

Laikraksta "Diena" un "Izdevniecības "Dienas bizness"" galvenais redaktors Gatis Madžiņš, kuram pieder 24% "Izdevniecības "Dienas bizness"" daļu, norāda, ka izdevēji "Ostas parka" prasību uzskata par nepamatotu, pat frivolu. Ņemot vēra gaidāmo tiesvedību, plašākus komentārus abu kompāniju pārstāvji patlaban nesniegšot.

"Ostas parks" prasības pieteikumā klāsta, ka laika posmā no 2016.gada oktobra līdz 2020.gada septembrim noslēdzis ar "Dienas medijiem" vairākus aizdevuma līgumus, aizdodot 1 395 000 eiro saimnieciskās darbības nodrošināšanai. Ieskaitot par aizdevuma lietojumu maksājamo procentu kopsummu, kopējais parāds esot sasniedzis 1 562 329 eiro.

No prasības noprotams, ka pērn 16.decembrī "Dienas mediji" nosūtījuši "Ostas parkam" vēstuli, kurā apstrīdējuši līgumu būtību jeb to, ka tajos minētās summas bijušas aizdevums. "Ostas parks" to traktē kā uzņēmuma mēģinājumu izvairīties no maksātnespējas.

Prasība pret "Dienas biznesu" tiek pamatota ar to, ka uzņēmums pagājušā gada nogalē un šā gada sākumā ir pārņēmis "Dienas mediju" pamata komercdarbības virzienu un ar to saistīto mantu, līdz ar to arī saistības.

LETA jau ziņoja, ka pagājušā gada nogalē notika izmaiņas "Dienas biznesa" īpašnieku sastāvā. Līdz tam vienīgais īpašnieks bija Edgars Kots, kurš ir arī vienīgais "Dienas mediju" dalībnieks, bet tagad 52% daļu pieder igauņu uzņēmējam Maitam Laidvē, savukārt Madžiņam un Kotam - katram pa 24%.

Paziņojumā medijiem toreiz arī tika skaidrots, ka, noslēdzot 2022.gada pavasarī sākto mediju grupas restrukturizācijas procesu, no 2023.gada janvāra laikrakstu "Diena" un ar to saistītos drukātos izdevumus izdod "Izdevniecība "Dienas bizness"", kas kļuvusi par attiecīgo preču zīmju lietotāju. Tāpat uzņēmums turpmāk uzturēšot portālus "diena.lv" un "db.lv".

Laikrakstu "Diena" iepriekš izdevusī "Izdevniecība "Dienas mediji"" 2021.gadā strādāja ar 1,88 miljonu eiro apgrozījumu. Uzņēmums ilgstoši strādājis ar zaudējumiem, un 2021.gadā tie bija 129 303 eiro, liecina "firmas.lv" informācija. Savukārt žurnālu "Dienas Bizness" izdodošā "Izdevniecība "Dienas bizness"" 2021.gadā strādājusi ar 744 205 eiro apgrozījumu un 126 077 eiro peļņu.

"Ostas parks" pastarpināti (caur SIA "Latrealty") pieder Dacei Dangenai (57%) un Jānim Lācim (43%). Dati par 2021.gadu nav pieejami, bet 2020.gadā uzņēmuma zaudējumi sasniedza 2,4 miljonus eiro. Uzņēmums reģistrēts 2008.gadā un ilgstoši bija 20% RTO daļu īpašnieks.

Pārējie RTO īpašnieki bija ekspolitiķa Andra Šķēles un tagadējā Saeimas deputāta Aināra Šlesera ģimenēm pastarpināti piederošais uzņēmums AS "MCH investīcijas" (60%) un Ralfa Kļaviņa uzņēmums SIA "Latmorporttrans" (20%), bet 2021.gada rudenī notika darījums, kura rezultātā ilggadējais RTO koncerna vadītājs un līdzīpašnieks Kļaviņš izstājās no uzņēmuma.

Šis darījums aizsāka koncerna uzņēmumu reorganizāciju virkni, kā rezultātā šobrīd vadošais uzņēmums ir AS "Riga Port", kura pamatkapitāls ir 53,703 miljoni eiro. Kompānijas īpašnieki pastarpināti (caur SIA "Multi Capital Holdings" un vēl vairākiem uzņēmumiem) ir Šlesera un Šķēles ģimenes, bet no publiski pieejamās informācijas nav zināms, vai savas daļas ir saglabājis arī "Ostas parks".

"Riga Port" pilnībā pieder vairāki uzņēmumi, kas strādā Rīgas ostā. Šķēles un Šlesera ģimeņu uzņēmumiem pieder arī nekustamie īpašumi Andrejsalā un citur ostā.

Latvijā

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir izsludinājusi iepirkumu par Biķernieku kompleksās sporta bāzes tuneļa pārbūvi un būvju demontāžu, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

Svarīgākais