Aptauja: cik daudz Latvijā vidēji izmaksā viena pusdienošanas reize ārpus mājām?

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Latvijā vidēji vienā pusdienošanas reizē iedzīvotāji sabiedriskās ēdināšanas iestādēs šogad janvārī tērēja 7,87 eiro, liecina pētījuma centra SKDS vadītāja Arņa Kaktiņa publiskotā informācija mikroblogošanas vietnē "Twitter".

Salīdzinājumā ar 2022.gada janvārī, kad vidēji vienā pusdienošanas reizē sabiedriskās ēdināšanas iestādēs iedzīvotāji tērēja 6,65 eiro, šogad janvārī iztērētā naudas summa palielinājusies par 1,22 eiro jeb 18,3%.

Tikmēr salīdzinājumā ar 2020.gada janvāri pusdienām vidēji tērētais naudas apmērs sabiedriskās ēdināšanas iestādēs pieaudzis par 2,11 eiro jeb 36,6%.

Kaktiņš norāda, ka, salīdzinot datu mediānas jeb centrālās vērtības, šogad janvārī pusdienās tērētās naudas summa sabiedriskās ēdināšanas vietās ir pieaugusi par 34%. Ja pērn janvārī tie bija pieci eiro, tad šogad janvārī - 6,68 eiro.

Tāpat aptaujas dati liecina, ka šogad janvārī pusdienot sabiedriskās ēdināšanas vietās katru vai gandrīz katru dienu izvēlējās 9% respondentu, kamēr 11% to darīja vienu līdz divas reizes nedēļā, 22% - dažas reizes mēnesī, bet 57% - ļoti reti vai nekad.

Gadu iepriekš - 2022.gada janvārī - katru vai gandrīz katru dienu sabiedriskās ēdināšanas iestādēs izvēlējās pusdienot 5% respondentu, 9% to darīja vienu līdz divas reizes nedēļā, 17% - dažas reizes mēnesī, bet 66% - ļoti reti vai nekad.

"Lai gan Covid-19 ierobežojumi jau labu laiku beigušies, tomēr izskatās, ka iedzīvotāju īpatsvars, kuri ēd pusdienas sabiedriskās ēdināšanas iestādēs, visdrīzāk, nav atgriezies pirms Covid-19 līmenī," norāda Kaktiņš, piebilstot, ka tam iemesls varētu būt cenu kāpums un ēdienu pasūtīšana ar piegād

Latvijā

Pedagogi no visas Latvijas iezīmē vairākas būtiskas problēmas, kas saistītas ar mācību līdzekļu pieejamību un kvalitāti. Neraugoties uz centieniem nodrošināt pilnvērtīgu izglītības procesu, vairums pedagogu saskaras ar to, ka pieejamie resursi neatbilst ne mūsdienu vajadzībām, ne skolēnu attīstības prasībām, secināts izdevniecības “Skolas Vārds” īstenotajā pedagogu aptaujā.