No amata atkāpjas "RB Rail" vadītājs Driksna; izsludināts konkurss uz vakanto vietu

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Agnis Driksna atkāpies no amata, informē "RB Rail" pārstāvji. 

Kompānijā norāda, ka "RB Rail" tuvākajā laikā izsludinās publisku konkursu uz vakanto pozīciju, un tikmēr pagaidu izpilddirektora pienākumus pildīs valdes loceklis un galvenais iepirkumu direktors Marko Kivila.

Tāpat kompānijā atzīmē, ka, desmit gadus strādājot "Rail Baltica" projektā, Driksna bija tieši iesaistīts un atbildīgs par projekta stratēģisko plānošanu un attīstību, tostarp finansējuma piesaisti, sadarbību ar stratēģiskajiem partneriem un sabiedrības iesaisti, īstenojot "Rail Baltica" projektu Latvijā.

"RB Rail" izpilddirektora un valdes priekšsēdētāja amatā, ko Driksna ieņēma kopš 2019.gada, viņš pārraudzīja "Rail Baltica" kopuzņēmuma attīstību, paplašinot komandu un piesaistot starptautiska līmeņa dzelzceļa nozares ekspertus, kā arī īstenojot projekta stratēģisko attīstību Baltijas mērogā, tostarp nodrošinot būtisku stratēģisku lēmumu pieņemšanu un virzību, piemēram, dzelzceļa apakšsistēmu (elektrifikācijas, kontroles, vadības un signalizācijas apakšsistēmas) ieviešana, konsolidēto būvmateriālu iepirkumi, pieteikumi Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējumam.

"RB Rail" padomes priekšsēdētāja Ligita Austrupe norāda, ka Driksna ir sniedzis būtisku ieguldījumu "Rail Baltica" projekta attīstībā, veicinot, ka projekts saglabā augsto prioritāro pozīciju Eiropas Savienības (ES) ātrgaitas dzelzceļa infrastruktūras projektu vidū, tajā pašā laikā nodrošinot projekta īstenošanas nepārtrauktību Covid-19 pandēmijas laikā. "Viņa vadības laikā "Rail Baltica" projekts ir sasniedzis jaunu brieduma pakāpi," pauž Austrupe, izsakot pateicību Driksnam par profesionalitāti un darbu.

Kivila "RB Rail" galvenā iepirkumu direktora un valdes locekļa amatu ieņem kopš 2022.gada novembra.

Kivilas darba pieredze ir saistīta ar līgumu pārvaldību, tostarp viņš ir strādājis kā galvenais padomnieks, līgumu pārvaldības vadītājs un uzņēmumu juridiskais vadītājs infrastruktūras projektos un nozīmīgos kapitālieguldījumu projektos enerģētikas nozarē. Kivila ir ieņēmis vadošos amatus "Rail Baltica" projekta nacionālajā ieviešanas institūcijā Igaunijā “Rail Baltic Estonia” un pirms tam "Eesti Energia" un "Enefit Solutions".

"RB Rail" valdē šobrīd darbojas trīs valdes locekļi - Kivila, Anrī Leimanis un Marjus Narmonts.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Latvijā

Ja standarta dienā traumpunkta apmeklētāju skaits ir aptuveni 60 līdz 70, tad ziemas periodos, it sevišķi slidenajā laikā, tas var sasniegt 100 un pat vairāk pacientu, norāda Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas (TOS) galvenais ārsts Andris Džeriņš.

Svarīgākais