LDz: sadarbības partneri globālajos tirgos Baltijas valstis redz kā vienotu transporta koridoru

© Kaspars Krafts/f64

Ceturtdien, 12.janvārī, VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ar Igaunijas un Lietuvas nacionālo dzelzceļa uzņēmumu vadītāji pārrunās Baltijas reģiona aktualitātes dzelzceļa nozarē un turpmāko sadarbību esošajos ģeopolitiskajos apstākļos, aģentūru LETA informēja LDz pārstāvji.

Pēc LDz valdes priekšsēdētāja Māra Kleinberga uzaicinājuma vizītē Rīgā rīt ieradīsies Igaunijas dzelzceļa "Eesti Raudtee" valdes priekšsēdētājs Kaido Zimmermanns un Lietuvas dzelzceļa "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Egidijus Lazausks.

Kleinbergs norāda, ka, regulāri tiekoties ar Eiropas lielāko starptautisko dzelzceļa organizāciju vadību un pārrunājot transporta nozares aktualitātes, var pārliecināties, ka sadarbības partneri globālajos tirgos Baltijas valstis redz kā vienotu transporta koridoru.

"Mūs vieno gan sliežu platums, gan dažādi kopīgi izaicinājumi, tādējādi ir īpaši svarīgi meklēt jaunas iespējas vēl ciešākai trīs Baltijas valstu dzelzceļu sadarbībai, attīstot iekšējos Baltijas kravu pārvadājumus pa dzelzceļu un stiprinot Baltijas reģiona konkurētspēju pārvadājumos kopumā," pauž LDz vadītājs.

Kleinbergs arī skaidro, ka 2022.gada nogalē Eiropas Savienības (ES) institūcijas aktualizēja jautājumu par iespējamu dzelzceļa infrastruktūras pāreju uz Eiropas platuma sliedēm visās ES dalībvalstīs, un arī tādēļ visiem Baltijas valstu dzelzceļiem ir jāsēžas pie viena galda, lai pārrunātu šāda projekta mērķtiecīgumu un potenciālo ietekmi.

Tikšanās laikā Baltijas valstu dzelzceļu vadītāji pārrunās tādas nozīmīgas nozares aktualitātes kā ieceri pārbūvēt Baltijas valstu dzelzceļa infrastruktūru uz Eiropas platuma sliežu ceļiem, Eiropas Transporta tīkla (TEN-T) attīstību un 1520 milimetru platuma dzelzceļa tīkla nākotni, kā arī dažādus citus ar savstarpējo sadarbību saistītus jautājumus.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

Latvijā

Latvija tāpat kā Lietuva un Igaunija, nākamā gada 8. februārī atslēgsies no Krievijas un Baltkrievijas energosistēmas (BREL), lai pievienotos kontinentālās Eiropas sistēmai. Tā kā tīkla balansēšanas jaudu izmaksas Latvijā ir plānots uzlikt uz galalietotāju pleciem, elektrības tirgotāji brīdina par gaidāmu elektrības rēķinu pieaugumu. Savukārt Klimata un enerģētikas ministrija Neatkarīgo mierināja, ka nekādas būtiskas izmaiņas elektrības rēķinos nebūšot.

Svarīgākais