"airBaltic" apņemas līdz 2050.gadam sasniegta oglekļa neitralitāti

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" apņēmusies līdz 2050.gadam sasniegt oglekļa neitralitāti, informē "airBaltic" pārstāvji.

"airBaltic" padome apstiprinājusi uzņēmuma stratēģiskās vides, sociālās un pārvaldības ilgtspējas prioritātes.

Lidsabiedrības prezidents un izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka ilgtspēja attiecas ne tikai uz tīru gaisu, bet kompānija arī pievēršot uzmanību vides, ekonomikas, tehnoloģiju, korporatīvās pārvaldības un sociālās dzīves jomām.

Uzņēmuma vīzija paredz, ka lidsabiedrība kļūs par ilgtspējīgu pārvadātāju Eiropas Savienības (ES) aviācijas tirgū, saglabājot nepārtrauktu izaugsmi un ieviešot inovatīvus risinājumus, un attīstot Baltiju kā vienu no galvenajiem Eiropas biznesa centriem.

"airBaltic" ilgtspējas vadītāja Zita Barānova pauž, ka ilgtspēja nekad nav atsevišķa stratēģija, bet gan tas, ko uzņēmumi pierāda ar savu rīcību. Viņa skaidro, ka "airBaltic" jau pārgājusi uz lidmašīnām "Airbus A220-300", optimizējusi darbību un izmanto ilgtspējīgu aviācijas degvielu, pakāpeniski pāriet uz elektrisko automobiļu izmantošanu, kā arī kompensē oglekļa dioksīda (CO2) emisijas.

"Tagad mēs ejam soli tālāk - apvienojam jau esošās un turpmākās ilgtspējas pasākumu investīcijas, lai 2050.gadā kļūtu par oglekļa izmešu ziņā neitrālu uzņēmumu," norāda Barānova.

Tāpat "airBaltic" apņemas nodrošināt ilgtspējīgu sociālo politiku, proti, uzturēt un attīstīt izcilus veselības un drošības apstākļus, godīgus darba un darbinieku atalgojuma un kompensāciju nosacījumus, godīgu darba praksi, daudzveidību, nepieļaut diskrimināciju un nodrošināt iekļaujošu vidi, darbinieku apmācību un attīstību, cilvēktiesību standartus un pozitīvu ietekmi uz vietējām kopienām, izmantojot izglītību, profesionālas darba iespējas un korporatīvās sociālās atbildības pasākumus.

Turklāt "airBaltic" apņemas turpināt ilgtspējīgas pārvaldības kursu, uzturot un attīstot ētikas, atbilstības un pretkorupcijas standartus, daudzveidību, ieinteresēto pušu iesaisti, akcionāru tiesības, atklātu un caurskatāmu komunikāciju.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" 2021.gadā pārvadāja kopumā 1,628 miljonus pasažieru, kas ir par 21,4% vairāk nekā pirmajā pandēmijas gadā - 2020.gadā.

"airBaltic" apgrozījums 2021.gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.

Latvijā

Pie Ķīšezera veidos infrastruktūru glābšanas apmācībām un Iekšējās drošības akadēmijas attīstībai, un plānots, ka konkrētais ezera posms vairs nebūs publiski pieejams, liecina valdības otrdien pieņemtais lēmums.

Svarīgākais