Starptautiskā lidosta "Rīga" šogad tiešo pasažieru segmentā ir pārsniegusi Eiropas vidējos rādītājus, aģentūrai LETA norādīja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
Viņa norādīja, ka šī gada sākumu vēl būtiski ietekmēja Covid-19 pandēmija, savukārt līdz ar Krievijas izraisītā kara Ukrainā sākumu 24.februārī Latvijas aviācijas nozare zaudēja austrumu virziena tirgus - Krieviju un Ukrainu, kā arī Baltkrieviju.
"Lai gan pasažieru plūsma šajā virzienā jau bija sarukusi pandēmijas ierobežojumu dēļ, tomēr pēc karadarbības sākuma samazinājās kravu lidojumu apjoms un biznesa aviācijas klātbūtne, kā arī, pandēmijai beidzoties, lēnāk atjaunojās transfēra pasažieru plūsma," sacīja Odiņa.
Viņa pauda, ka, tuvojoties vasarai, nozare ne tikai turpināja atkopties pēc pandēmijas ierobežojumu atcelšanas, bet aviokompānijas arī piemērojās jaunajiem ģeopolitiskajiem apstākļiem, atvēra jaunus lidojumu maršrutus un palielināja kravu apjomus pasažieru lidojumos. Daļēji atjaunojās arī transfēra pasažieru plūsma.
Lidostas vadītāja norādīja, ka šogad oktobrī un novembrī lidostā "Rīga" apkalpoto tiešo pasažieru skaits jau vairs tikai par desmitdaļu atpaliek no pirmspandēmijas laika rādītājiem. "Tiešo pasažieru segmentā esam pārsnieguši Eiropas vidējos rādītājus - saskaņā ar Starptautiskās Lidostu padomes (ACI Europe) datiem, vidēji Eiropas lidostās pasažieru skaits no pirmspandēmijas rādītājiem atpaliek par 12%. Ar šādu pozitīvu tendenci arī uzsāksim nākamo gadu," uzsvēra Odiņa.
Viņa arī skaidroja, ka pagājušā gada nogalē Rīgas lidosta sāka un no šā gada sākuma pārņēma Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" virszemes apkalpošanu, tāpēc bija nepieciešams stiprināt arī lidostas darbinieku komandu.
"Šogad lidostā darbu sākuši apmēram 500 jaunu darbinieku. Darbinieku skaita ziņā esam ne tikai sasnieguši pirmspandēmijas līmeni, bet to arī pārsnieguši," stāstīja Odiņa, uzsverot, ka savlaicīga nepieciešamo darbinieku piesaiste ļāva lidostai uzturēt augstus apkalpošanas standartus arī vasarā, kad daudzas Eiropas lidostas piedzīvoja darbaspēka trūkumu.
Tāpat šogad turpinājies darbs pie vairākiem nozīmīgiem lidostas infrastruktūras uzlabošanas un nākotnes attīstības projektiem. Rekonstruēti vairāki lidostas energoapgādes objekti, pabeigts darbs pie lidlauka manevrēšanas ass uguņu sistēmas. Pabeigts lidostas attīstības sestās kārtas projekts, kas paredz esošā pasažieru termināļa un saistītās bagāžas apstrādes infrastruktūras paplašināšanu. Pabeigti arī sagatavošanas darbi, lai sāktu lidostas pilsētas "RIX Airport City" projektu, - pašlaik ir izsludināts starptautisks konkurss investoriem un attīstītājiem. Uzsākta un turpinās lidostas tehnisko dienestu ēkas rekonstrukcija, kas ir nozīmīgs solis lidostas darba vides modernizācijā.
Odiņa norādīja arī, ka 2022.gada sākumā tika apstiprināta lidostas "Rīga" ilgtspējas stratēģija. Tā paredz būtiskus darbus, lai lidostas ilgtermiņa biznesa panākumi, stratēģiskie mērķi un uzdevumi tiktu sasniegti ar atbildīgu un sabalansētu rīcību svarīgākajos ilgtspējas aspektos - ietekmē uz klimata pārmaiņām, resursu efektīvu izmantošanu, vides un dabas aizsardzības mērķiem, lidostas ekonomisko ietekmi, nodarbinātību, atklātu pārvaldību, vietējās kopienas iesaisti un trokšņu mazināšanu. Stratēģija paredz gandrīz 200 dažādas aktivitātes.
Jau ziņots, ka lidostā "Rīga" šogad 11 mēnešos apkalpoti 4,9 miljoni pasažieru, kas ir 2,4 reizes vairāk nekā attiecīgā periodā pērn, kad tika apkalpoti 2,05 miljoni pasažieru.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais aviosatiksmes mezgls Baltijas valstīs.