Klekere: Pandēmijas ietekme uz komunikācijas nozari un Latvijas uzņēmumu ieradumiem ilgtermiņā ļoti pozitīva

© Ilze Zvēra / F64

Pandēmijas ietekme uz komunikācijas nozari un Latvijas uzņēmumu komunikācijas paradumiem ilgtermiņā kopumā ir ļoti pozitīva, liekot atteikties no liekā un fokusējoties uz patiesi efektīviem risinājumiem, aģentūrai LETA sacīja komunikācijas aģentūras "Deep White" dibinātāja un vadītāja Egle Klekere.

"Laikos, kad uzņēmumiem jāsavelk jostas, arguments "mēs tā vienmēr esam darījuši" zaudē savu nozīmi un liek strādāt radošāk," norādīja uzņēmuma vadītāja.

Viņa skaidroja, ka sabiedriskās attiecības ir nozare, kura krīzes apstākļos ātri adaptējas un uzrāda ļoti labus rādītājus. Sabiedrisko attiecību pakalpojumi krīzes apstākļos esot īpaši aktuāli, jo piedāvā uzņēmumiem efektīvākos komunikācijas instrumentus, stratēģisku atbalstu krīzes pārvarēšanai un reputācijas stiprināšanai.

Vienlaikus Klekere uzsvēra, ka krīzes apstākļos līderpozīcijas saglabā aģentūras ar sabalansētu klientu portfeli un spēcīgi izteiktu kompetenci komunikācijas stratēģijas jomā. Savukārt mazās aģentūras, kuras bijušas atkarīgas no viena vai pāris klientiem un piedāvā pakalpojumus, kas nenes acīmredzamu labumu klienta biznesam, ir pakļautas nopietnam riskam.

Viņasprāt, sabiedrisko attiecību nozares spēlētājus krīzes periodos ietekmē divi spēki. Negatīvais - samazināti komunikācijas budžeti, kas proporcionāli kopējam ekonomikas kritumam. Taču uzņēmumiem ir nepieciešams atbalsts krīzes pārvarēšanai, tāpēc ir uzņēmumi, kas tieši sabiedrisko attiecību budžetus palielina.

"Tas, kurš spēks ietekmēs vairāk, atkarīgs no aģentūras biznesa modeļa," atzīmēja "Deep White" vadītāja.

Kā norādīja Klekere, "Deep White" gadījumā pandēmijas laikā uzņēmumam saglabājies stabils apgrozījuma pieaugums, taču mainījās sniegto pakalpojumu struktūra. Piemēram, par apmēram 30% samazinājās ieņēmumi no pasākumu rīkošanas, kamēr stratēģiskās komunikācijas jomā pieaugums bijis vairāk nekā par 25%, kas ietvēris gan komunikācijas stratēģiju izstrādi, palīdzot uzņēmumiem adaptēties jaunajos apstākļos, gan reputācijas stiprināšanas programmas.

Covid-19 laikā "Deep White" būtiski augusi pasūtītāju izpratne par reputācijas nozīmi biznesa ilgtspējas nodrošināšanai - no darba devēja tēla, līdz stratēģiskas pozīcijas ilgtspējas jautājumos un vadītāju personīgajam zīmolam.

Taujāta par karadarbības Ukrainā ietekmi uz komunikācijas nozari, Klekere uzsvēra, ka nozares vadošie uzņēmumi demonstrējuši aktīvu nostāju un atbalstu Ukrainai, iesaistoties "pro bono" ziedojumu vākšanas kampaņu rīkošanā un ziedojot paši. Līdzās ziedojumu piesaistes kampaņām "Deep White" atbalsta Ukrainas komunikācijas profesionāļus, sadarbojoties un dodot iespēju strādāt virknei Ukrainas radošo talantu, tostarp uzņēmuma Latvijas komandā ir radošā direktore no Ukrainas.

"Jāpiebilst, ka dezinformācija ir bīstams kara ierocis, tāpēc arī komunikācijai šajā laikā ir milzīga nozīme, skaidrojot un izgaismojot lietu būtību," komentēja Klekere.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka sabiedrisko attiecību kompānija SIA "Deep White" 2021.gadā strādāja ar 2,275 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 60,2% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus "Deep White" peļņa pieauga 3,3 reizes un bija 902 662 eiro.

Kompānija reģistrēta 2007.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2845 eiro. "Deep White" vienīgā īpašniece ir Klekere.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais