Kafijas tirgotāji: Energoresursu krīze uzņēmumu ietekmē mazāk nekā Covid-19 pandēmija

© Raitis Plauks / F64

Energoresursu krīze mazumtirdzniecības franšīzes tīklu "Narvesen" un "Caffeine" ietekmē mazāk nekā Covid-19 pandēmija, aģentūrai LETA sacīja "Narvesen" un "Caffeine" pārvaldītāja SIA "Reitan Convenience Latvia" valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena.

"Protams, izjūtam tādu pašu ietekmi kā jebkurš cits tirgus dalībnieks, kad izmaksas pieaug un pieprasījums samazinās. Tomēr tajā pašā laikā varam teikt, ka šī krīze mūs ietekmē mazāk nekā Covid-19 ierobežojumi," teica Dovidena, piebilstot, ka kompānijai būtiskākais ir tas, ka tirdzniecības vietas ir atvērtas un klientu plūsma pastāv.

Taujāta par izaicinājumiem 2022.gadā, kompānijas valdes priekšsēdētāja norādīja, ka galvenie izaicinājumi bija saistīti ar izmaksu pieaugumu, kuru dēļ bija jāpārskata produktu receptes un dažos gadījumos jāmaina arī sadarbības partneri. Savukārt energoresursu sadārdzinājums tiek risināts, ieviešot energoefektivitātes plānu visās tirdzniecības vietās.

Tāpat Dovidena sacīja, ka vasarā un rudenī kompānija saskārās ar lielu darbinieku mainību.

Vaicāta par "Reitan Convenience Latvia" finanšu prognozēm 2022.gadam, Dovidena pauda, ka rezultāti būs labāki nekā pērn, tomēr konkrētus skaitļus neminēja. "Šis gads aizvadīts labāk, nekā bija cerēts," sacīja kompānijas valdes priekšsēdētāja.

Tāpat Dovidena minēja, ka pēdējo divu gadu laikā "Reitan Convenience Latvia" rekonstruējis un atvēris vairāk nekā 50 jaunu tirdzniecības vietu un veicis investīcijas siltā ēdiena sortimenta paplašināšanā.

"Lai arī banku un ekonomikas ekspertu viedokļos izskan tēzes par to, ka 2023.gads var būt izaicinošāks nekā 2022.gads, mēs saglabājam optimismu un plānojam turpināt darbu pie stratēģisko mērķu sasniegšanas," teica Dovidena, atzīmējot, ka "Reitan Convenience Latvia" turpinās investēt tirdzniecības tīkla paplašināšanā, sortimenta attīstībā, klientu pieredzes uzlabošanā un ilgtspējas mērķu sasniegšanā.

Jau ziņots, ka "Reitan Convenience Latvia" (iepriekš "Narvesen Baltija") 2021.gadā strādāja ar 62,398 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,9% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 16,8% un bija 2,035 miljoni eiro.

Kompānija reģistrēta 1997.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 592 672 eiro. "Reitan Convenience Latvia" vienīgā īpašniece ir Norvēģijas "Reitan Convenience". Norvēģu "Reitan" Ziemeļeiropas valstīs un Baltijā pārstāvēta ar tādiem zīmoliem kā "Narvesen", "7-eleven", "Caffeine", "R-kiosk" un "Pressbyrån", "UnoX" un "Rema 1000".

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais