Piektdien Rīgā ieradušies divi vagoni no piektā jaunā "Škoda" elektrovilciena sastāva, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā (SM).
Četri "Škoda" elektrovilcieni Rīgā jau ir pilnā sastāvā. Trīs no tiem tiek testēti Aizkraukles dzelzceļa līnijā, divi tukši, trešais piepildīts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru (436 sēdvietas, 454 stāvvietas), lai varētu testēt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi - gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Ceturtajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi. Vēl viens elektrovilciens tiek izmantots testos Čehijā.
SM pārstāvji informē, ka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) piektdien Vagonu parkā tikās ar "Pasažiera vilciena" vadību, lai pārrunātu jautājumus, kas saistīti ar jauno elektrovilcienu piegādi no Čehijas un elektrovilcienu testēšanu un sertificēšanu, lai vilcienus pēc iespējas ātrāk varētu izmantot pasažieru satiksmē.
Tikšanās laikā Linkaits uzsvēra, ka esošie elektrovilcieni, kas projektēti un ražoti bijušās Padomju Savienības republikās, un to ekspluatācijas ilgums pārsniedz 30 gadu, "ar pēdējiem spēkiem gaida savus pēctečus, līdz ar to jaunie elektrovilcieni satiksmē nepieciešami pēc iespējas ātrāk".
Pēc piegādāto vilcienu iestatīšanas darbiem notiks elektrovilcienu sertifikācijas testi. "Pasažieru vilciens" pieņems vilcienus tikai pēc tam, kad tie būs sertificēti atbilstoši Eiropas Savienības normatīvo dokumentu prasībām, kas apliecina elektrovilcienu drošu izmantošanu pasažieru pārvadājumos, un nodoti ekspluatācijā.