Trešdiena, 8.februāris

redeem Aldona, Česlavs

Lasi ērtāk format_size
arrow_right_alt Latvijā

Aptuveni 43% uzņēmēju plāno celt produktu un pakalpojumu cenas

© pixabay.com

Trešdien, 23.novembrī, tiešsaistē norisinās BIZNESA KONFERENCE 2023, kas fokusējās uz aktualitātēm un prognozēm 2023.gadam biznesā, ekonomikā un valstī kopumā. Tajā eksperti diskutē par nozīmīgākajiem nākotnes izaicinājumiem, ar kuriem nāksies saskarties gan uzņēmējiem, gan sabiedrībai kopumā, sniedzot arī savas rekomendācijas, kā rīkoties, lai mazāk justu ekonomikas sabremzēšanos un efektīvāk pārvarētu sagaidāmos sarežģījumus, vēsta Elīna Ozola.

Konferencē uzstājās arī SEB bankas Mazo un vidējo uzņēmumu segmenta vadītāja Elīna Dlohi, kas sniedza ieskatu šī brīža makroekonomiskā situācijā.

Viņa atzina, ka šobrīd esam no vienas krīzes nokļuvuši nākamajā - ir vērojams straujš cenu palielinājums, enerģētikas krīze, augsta inflācija un darba resursu izaicinājumi. "Viens vārds, kas mūs šobrīd visvairāk raksturo, ir nenoteiktība. Latvija veiksmīgi atguvās no Covid-19 krīzes, bet priekšā ir gaidāmas jaunas grūtības un tie izaicinājumi varētu būt vēl lielāki," sacīja E. Dlohi.

Tāpat viņa atzina, ka, lai arī vairākumam investīciju tēma šobrīd nav dienaskārtībā, redzams, ka procentu likmju izmaiņas ietekmē daļa uzņēmumi ir samazinājuši savus investīciju plānus. Tāpat uzņēmēji vairāk fokusējas uz cenu palielināšanu, kā rezultātā ir lielāks slogs patērētājiem. Aptuveni 43% uzņēmēji ir norādījuši, ka plāno celt produktu/pakalpojumu cenas.

"Jādomā, vai šis ir vienīgais risinājums, piemēram, jāskatās, vai iespējams pārplānot ražošanas apjomus, samazināt darba stundas vai nomainīt iekārtas uz energoefektīvākām. [..] Svarīgi ir nesasteigt un nesastingt, bet iet uz priekšu," uzsvēra E. Dlohi.

Vienlaikus esot jāatceras, ka ekonomika ir cikliska: "Skaidrs, ka šobrīd mums ir kritums, bet kaut kādā brīdī atkal būs kāpums. Šī ir tā lieta, kas visos krīzes brīžos ir jāatceras, ka nebūs tā, ka mēs tikai kritīsim. Kaut kādā brīdī mēs iesim arī uz augšu!