Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Vācijas uzņēmuma iesniegto sūdzību un atļāvis SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" turpināt iepirkumu par "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu.
Sūdzību bija iesniedzis Vācijas uzņēmums "DB Bahnbau Gruppe", kas netika izvirzīts konkursa otrajai kārtai.
Sūdzības iesniedzējs uzskatīja, ka iepirkuma komisija nepamatoti atzinusi tā piedāvājumu par neatbilstošu kandidātu atlases nolikuma prasībām. Iesniedzējs uzskata, ka pasūtītājs ir kļūdaini pieņēmis, ka ārējie normatīvie akti liedz "Rail Baltica" pamattrases projektētājam piedalīties konkursa procedūrā un sniegt būvuzrauga vai inženierkonsultanta pakalpojumus.
Iesniedzējs balstījās uz "DB Engineering & Consulting", kas ir piedalījies "Rail Baltica" pamattrases projektēšanā, spējām un piesaistījis to kā apakšuzņēmēju.
Starptautiskā konkursā par "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniegšanu izvērtēti četru kandidātu pieteikumi, un otrajai konkursa kārtai tiek virzīti trīs komersanti - "Italferr" no Itālijas, "Systra" no Francijas, kā arī personu apvienība, kuru veido "Tecnica y Proyectos" un "Prointec" no Spānijas.
Šobrīd turpinās darbs pie iepirkuma otrās kārtas dokumentācijas sagatavošanas, kurā pretendentiem būs jāiesniedz finanšu un tehniskie piedāvājumi, atzīmē "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji.
Kompānijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā. Abi šie konkursi - gan par būvniecību, gan tās uzraudzību -, norisinās, lai vēl 2023.gadā varētu sākt dzelzceļa pamattrases būvniecības darbus ārpus Rīgas.
"Mums kā pasūtītājam ir būtiski izveidot kompetentu un pieredzējušu būvdarbu un to uzraudzības komandu," min Vingris.
Inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojuma sniedzējam būs jānodrošina būvuzraudzība "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases infrastruktūras - dzelzceļa pamatnes un virsbūves - būvdarbos Latvijā vairāk nekā 200 kilometru garumā ārpus Rīgas robežām, tostarp teritorijas sagatavošanas, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būves, inženiertīklu pārvietošanas un sliežu ceļu izbūves būvuzraudzību, kā arī līguma vadību un atbilstības kontroli. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots slēgt 2022.gada nogalē.