Lietoto auto tirgotājs: Pēdējo trīs gadu laikā automašīnu cenas ir augušas par 20-30%

© Gints Ivuškāns/F64

Lai gan pēdējo trīs gadu laikā norises automašīnu tirgū var raksturot kā amerikāņu kalniņus, kad pandēmijas laika pusvadītāju deficītam un traucētajām loģistikas ķēdēm sekoja karš Ukrainā, tagad automašīnu iegādes ir nostabilizējušies pirmspandēmijas līmenī, intervijā aģentūrai LETA saka lietoto auto tirgotāja "Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Uz jautājumu, vai pēdējo gadu laikā ir pieaugušas auto cenas lietoto auto segmentā, viņš atbild: "Automašīnām ir ļoti daudz sastāvdaļu - sākot jau no tā, ka mašīnās ir daudz metāla un pieaugušas ir metāla cenas. Protams, ka tas viss ir ietekmējis. Tāpat, kā jau es minēju, pēdējo trīs gadus laikā ir izveidojies automašīnu deficīts attiecībā pret to, kas tiek pieprasīts tirgū. Tas viss summējas, un automašīna savā ziņā ir kļuvusi ekskluzīvāka.

Tā vispārīgi runājot, pēdējo trīs gadu laikā automašīnu cenas ir augušas par 20-30%. Taču te ir jāuzsver, ka lielākais cenu kāpums bija pašā pandēmijas sākumā, bet pēc tam tās atkal kritās. Tagad mēs redzam, ka arī daudzām citām precēm ir tieši tāds pats cenu kāpums. Tādēļ es nevarētu teikt, ka trīs gadu periodā automašīnu cenu izmaiņas būtiski atšķirtos no citām lietām, kas ir mūsu tipiskajā iepirkuma grozā."

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais