Eksperti spriež kādam jābūt jaunajam tiltam pār Daugavu

© Ģirts Ozoliņš/f64

Pirmdien, 31.oktobrī Satiksmes ministrijā notika ekspertu diskusiju "Apvienotais tilts - Rail Baltica risinājums Daugavas abu pušu savienošanai", kurā eksperti diskutēja par aktuālajiem divlīmeņa šķērsojuma tehniskajiem risinājumiem un būvniecības ieceri, kā arī apsprieda ar autoceļu infrastruktūru saistītus jautājumus, ziņo SM komunikācijas nodaļa .

"Jaunais apvienotais jeb divlīmeņu autotransporta un dzelzceļa tilts pār Daugavu ir nozīmīgs savienojums gan Rail Baltica projektā, gan kopumā Latvijas transporta sistēmā. Rail Baltica būvniecības prioritārais posms ir virzienā no Lietuvas robežas uz Rīgas lidostu un Salaspils kravu termināli, lai varētu sākt nodrošināt dzelzceļa pārvadājumus uz Eiropu. Savukārt autosatiksmē šis tilts ir būtisks, lai savienotu Rīgas apvedceļu un to izbūvētu atbilstošu esošajai transporta noslodzei, attiecīgi arī apvedceļu veidojot kā mūsdienīgu automaģistrāli," diskusijā uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Klātienes diskusijā piedalījās satiksmes nozares eksperti, Rail Baltica projekta ieviesēji, kopuzņēmuma RB Rail AS un Eiropas Dzelzceļa līnijas pārstāvji, projektētāji no DB Engineering & Consulting GmbH, VSIA "Latvijas Valsts ceļi", Salaspils un Ķekavas novada pašvaldību pārstāvji, turpinot sarunu ciklu par Rail Baltica projekta ieviešanu Latvijā.

Par apvienotā tilta ideju, projekta ieviešanas gaitu un laika grafiku pastāstīja RB Rail AS Tehniskais direktors Latvijā Ēriks Diļevs. "Apvienotais tilts pār Daugavu ir viens no komplicētākajiem Rail Baltica infrastruktūras risinājumiem un unikāla būve pasaulē, kā arī šī brīža ģeopolitiskajā situācijā ieguvis vēl stratēģiskāku nozīmi kopējās reģiona savienojamības un mobilitātes stiprināšanā.

Esam izstrādājuši būvprojekta pamatrisinājumus, tai skaitā veikti nepieciešamie ģeodēzijas darbi kā arī specifiski ģeotehniskās izpētes darbi Daugavas upē. Šobrīd tuvojamies būvprojekta izstrādes noslēdzošajam posmam Izstrādātie būvprojekta pamattrisinājumi paredz divas atdalītas autoceļa brauktuves ar divām joslām katrā braukšanas virzienā un papildu apstāšanas joslu augšējā tilta līmenī, kā arī dzelzceļa infrastruktūru pasažieru un kravas pārvadājumiem zemākajā līmenī. Kopējais tilta garums - 1,15 km. Izvēlētais konstrukcijas risinājums - tērauda kopņu sistēmas tilts ar augstumu līdz pat 12 m un masīviem balstiem Daugavā." Apvienotā tilta būvprojekta izstrādi plānots pabeigt līdz 2023.gada 3. ceturksnim, lai jau nākamā gada nogalē pēc finansējuma piesaistes no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta Militārās mobilitātes finansējuma uzsāktu tilta pirmās kārtas būvniecību.

Svarīgākais