Iedzīvotāji pamazām sāk ierobežot tēriņus, vēsta bankas "Citadele" pārstāvji, atsaucoties uz bankas radītā tiešsaistes maksājumu pieņemšanas risinājuma "Klix" datiem.
"Pēc "Klix" datiem, redzam, ka iedzīvotāji pamazām sāk ierobežot savus tēriņus, pretēji pēdējo mēnešu tendencei, kad iedzīvotāji steidza iepirkties. Samazinājies ir arī vidējais pirkuma apjoms," norāda "Klix" produkta vadītājs Eduards Timofejevs.
Bankā arī norāda, ka iedzīvotāji biežāk izvēlas par precēm un pakalpojumiem maksāt pa daļām.
Lielākā daļa klientu, kas izmanto "Klix Pay Later", internetveikalos izvēlas maksājumu sadalīt trijos vai sešos maksājumos, nemaksājot procentu maksājumus, vai arī atlikt maksājumu uz vienu mēnesi, norāda Timofejevs.
Vienlaikus, pēc bankas veiktās aptaujas datiem, izvēloties lietas, kas nākotnē liktu biežāk iepirkties internetā, Latvijas iedzīvotāji visbiežāk norādījuši vēlmi saņemt saviem paradumiem pielāgotas atlaides un papildinātās realitātes rīku apģērbu virtuālai uzlaikošanai, savukārt trešais populārākais veids, kas uzlabotu iepirkšanās pieredzi, ir iespēja par pirkumu maksāt pa daļām.
Atlaižu pielāgošana pircēja profilam un paradumiem ir populārākais ieteikums no Baltijas iedzīvotājiem, kuri iepērkas internetā, - to vēlētos 68% Latvijā, 71% Lietuvā un 63% Igaunijā. Latvijā šo funkciju kā iepirkšanās pieredzi uzlabojošu visbiežāk minējušas sievietes, kuras tiešsaistē iepērkas vidēji reizi nedēļā.
Otrais populārākais risinājums ir papildinātās realitātes rīks, kas demonstrētu attiecīgās preces izskatu uz konkrētā cilvēka. Latvijā šo tehnoloģiju cer ieraudzīt 30%, Lietuvā - 35% un Igaunijā - 33%. Aptaujas dati liecina, ka virtuālo rīku Latvijā visvairāk cer sagaidīt sievietes vecumā no 18 līdz 29 gadiem, kuras veic vismaz pāris tiešsaistes pirkumu ik mēnesi.
Trešais risinājums, kuru internetveikalos vēlētos redzēt iedzīvotāji, ir iespēja par precēm norēķināties līzingā.
Vēl Baltijas iedzīvotāji labprāt izmantotu internetveikalu rīku, kas palīdzētu noteikt kārotā produkta ietekmi uz vidi un to, vai attiecīgā prece ir ražota pēc ilgtspējas principiem.
Baltijas iedzīvotāju aptauja par iepirkšanās paradumiem tiešsaistē veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat". Aptauja veikta 2022.gada pavasarī, tiešsaistē katrā valstī aptaujājot vairāk nekā 700 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.