"Swedbank" ieviesīs jaunu autentifikācijas metodi mobilajā lietotnē

© Ilze Zvēra / F64

"Swedbank" līdz šā gada beigām pakāpeniski ieviesīs jaunu autentifikācijas metodi mobilajā lietotnē - PIN koda tehnoloģiju, aģentūru LETA informēja "Swedbank" pārstāvji.

Tā kļūs par jaunu autentifikācijas alternatīvu visā Baltijā līdzās jau esošajām metodēm - "Smart-ID", biometrijai, kodu kalkulatoram, eID kartei.

PIN koda lietošanu būs katram individuāli jāaktivizē mobilajā lietotnē izveidojot PIN kodu no pieciem līdz astoņiem cipariem. PIN kods nedrīkstēs būt pārāk vienkāršs, piemēram, tajā nedrīkstēs būt tikai vienādi cipari. Lai to sāktu lietot, nebūs jādodas uz bankas filiāli vai arī jāiegādājas atsevišķa ierīce tā nolasīšanai - klienta viedtālrunis būs pamata atslēga bankas pakalpojumu piekļuvei.

"Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs skaidro, ka banka iesaka klientiem nodrošināties ar vairāk nekā vienu autentifikācijas metodi, lai jebkurā laikā varētu piekļūt bankas pakalpojumiem. Bieži vien uz īsu brīdi kāds pakalpojums var pēkšņi nebūt tehniski pieejams, tāpēc, lai nodrošinātu klientiem aizsardzību pret šādiem gadījumiem, ir ieviestas alternatīvas. PIN kods ļaus klientiem autorizēties mobilajā lietotnē un internetbankā, kā arī apstiprināt maksājumus līdz 100 eiro.

Kopumā "Swedbank" mobilo lietotni Latvijā izmanto teju 590 000 klientu. Šobrīd lielākā daļa jeb 60% no tiem kā pamata autentifikācijas rīku bankas mobilajā lietotnē izmanto "Smart-ID".

Pēc aktīvu apmēra "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.