Lai arī jūnijā un jūlijā elektrības rēķini bija ar lielu pieaugumu, augustā tika sasniegts rekordaugsts rādītājs, kas bija pat četras reizes lielāks par plānoto, aģentūrai LETA atklāja tirdzniecības centra "Domina Shopping" direktore Dina Bunce.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka septembra elektrības rēķins ir jau krietni mazāks.
"Ņemot vērā mūsu lielo platību - 117 000 kvadrātmetrus, tik straujš energoresursu cenu kāpums ir vairāk nekā ļoti jūtams un izaicinājums radošs," uzsvēra Bunce, piebilstot, ka uzņēmumu ietekmē galvenokārt tieši elektroenerģijas sadārdzinājums, jo gāze tirdzniecības centrā tiek patērēta tikai dažos restorānos.
Viņa arī pauda prieku, ka valsts amatpersonas ir sadzirdējušas uzņēmējus, lemjot par atbalsta piešķiršanu rudens un ziemas periodam. Tirdzniecības centra direktores ieskatā, šāds lēmums noteikti palīdzēs nomniekiem saglabāt savu darbību un pārdzīvot šo ziemu, jo pretējā gadījumā veikaliem nāktos piedzīvot kārtējo smago gadu, pārplānot biznesu vai pat slēgt savu darbību.
Vaicāta par veikalu un ēstuvju darbībā vērojamām izmaiņām saistībā ar energoresursu taupīšanu, Bunce sacīja, ka novērojami dažādi pasākumi, tostarp nedaudz samazināts apgaismojums un pārskatīts iekārtu ieslēgšanas un izslēgšanas laiks.
"Bez valsts atbalsta ziemu būtu daudz grūtāk pārvarēt, tāpēc savlaicīgi sakām amatpersonām paldies," komentējot nākotnes prognozes, pauda "Domina Shopping" direktore. Vienlaikus viņa nenoliedza, ka kopumā tik un tā šis periods būs izaicinājumu pilns, jo ar visu atbalstu elektrības izmaksu pieaugums tāpat būs liels.
"Arī mājsaimniecībām būs lielāki izdevumi, tādējādi noteikti mainīsies cilvēku prioritātes un iespējas iepirkties - tas tirdzniecības centru nozarei nespēlēs par labu," atzina Bunce.
Kā atzīmēja tirdzniecības centra direktore, "Domina Shopping" kā tirdzniecības un biroju telpu iznomātājam elektrības sadārdzinājums ir papildu izdevumi, jo jau no jūnija katru mēnesi lielu daļu no elektroenerģijas rēķina apmaksā paši, nepiestādot nomniekiem lielākus rēķinus par koplietošanas telpām.
"Nozarē prognozēju stagnāciju, tāpēc jāizdzīvo līdz pavasarim - tad varētu būt kādi uzlabojumi gan apgrozījumos, gan arī pircēju noskaņojumā," sacīja Bunce.