KNAB un VDD redzeslokā nonākušas ziņas par Putina it kā veiktajiem maksājumiem Šleseram [papildināts]

© f64.lv, Vladislavs Proškins

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) atbilstoši savai kompetencei ir pievērsis uzmanību publiski izskanējušajai informācijai par to, ka Krievijas prezidents Vladimirs Putins vairākiem rietumvalstu politiķiem, tai starpā Saeimas deputāta amata kandidātam Aināram Šleseram (LPV), it kā maksājis naudu.

Patlaban KNAB iepazīstas ar to, lai lemtu par turpmāko iestādes rīcību.

Arī Valsts drošības dienestā (VDD) aģentūrai LETA apstiprināja, ka publiski izskanējusī informācija ir nonākusi dienesta redzeslokā. Vienlaikus patlaban dienests plašākus komentārus nesniedza.

Putins vairākiem rietumvalstu politiķiem, tai starpā Saeimas deputāta amata kandidātam Šleseram, ir maksājis no 1,5 līdz diviem miljoniem eiro gadā, intervijā "Youtube" kanālā "Solodnikov" apgalvoja laikraksta "Novaja Gazeta" redaktors Dmitrijs Muratovs.

"Kad Krievijas prezidents Vladmirs Putins smejas par rietumu vērtībām, es saprotu, kāpēc viņš to dara. Viņš zina šo vērtību cenu. Viņa labā strādā vairāki rietumvalstu politiķi," saka Muratovs, papildinot, ka katra kara diena Ukrainā Krievijai izmaksā 500 miljonus eiro, un tieši tikpat Krievijai par energoresursiem maksā Eiropa.

Pēc Muratova teiktā, Krievijas valsts uzņēmumā "Rosneft" ar Putina ziņu darbā ir pieņemti ietekmīgi rietumu pasaules politiķi. Starp šiem politiķiem viņš nosauca Austrijas bijušo ārlietu ministri Karinu Knaislu, pie kuras Putins pat bijis kāzās, bijušo Somijas premjerministru Esko Tapani Aho, bijušo Austrijas kancleru Volfgangu Šiselu, kā arī bijušo Latvijas satiksmes ministru Šleseru.

Informācija par Šlesera iespējamo saitību ar Krieviju parādījās jau šā gada februārī, kad, pētot Krievijas publisko akciju sabiedrību saistību ar ārvalstu politiķiem, izdevums "Novaja Gazeta" nosauca 14 personas. Viņu vidū bija arī bijušais Latvijas satiksmes ministrs Šlesers.

Latvijā

Taksometru pakalpojumu pieejamība dažādām sabiedrības grupām un invaliditātes veidiem var būt atšķirīga, tomēr transportlīdzekļu pielāgošanā jāveic ievērojami uzlabojumi, jāizglīto vadītāji un jāveicina empātija, reizē neaizmirstot par drošas braukšanas kultūru, lai taksometru pakalpojumus pilnvērtīgi varētu izmantot arī pasažieri ar invaliditāti un vecāki ar maziem bērniem, uzskata Tiesībsarga birojs.

Svarīgākais