Jaunajā mācību gadā mācības vispārējās izglītības iestādēs uzsākuši 221 297 skolēni, tai skaitā 22 151 pirmklasnieks, liecina Izglītības un zinātnes apkopotie operatīvie dati uz 2022.gada 1.septembri.
Šogad vispārējās izglītības iestādēs mācības uzsāka par 3797 vairāk skolēnu nekā iepriekšējā mācību gadā, un lielākā daļa no tiem ir ukraiņu bēgļi. No kopējā skolēnu skaita 3087 ir ukraiņu tautības bērni.
Jaunajā mācību gadā strādā 601 vispārējās izglītības iestāde un četras izglītības iestādes, kurās īsteno arī profesionālās izglītības programmas, kā arī 42 speciālās izglītības iestādes. Kopumā durvis ver 647 izglītības iestādes, kas ir par 28 iestādēm mazāk nekā pērn.
No visiem vispārējās izglītības skolēniem 1679 mācās neklātienes apmācības programmās, bet 8238 - tālmācības programmās.
Pirmo reizi vairs netiek izglītoti skolēni vakara apmācības programmās.
Iepriekš ziņots, ka jaunajā mācību gadā ir veikts pašvaldību skolu tīkla izmaiņas un slēgtas četras sākumskolas, 18 pamatskolas, četras vidusskolas, astoņas pirmsskolas izglītības iestādes, kā arī viena speciālā pamatskola.
Reorganizācijas procesā viena iestāde pievienojas citai izglītības iestādei un apvienojas 18 izglītības iestādes, izveidojot piecas izglītības iestādes.
Savukārt 12 vidusskolas pārveidotas par pamatskolām, četras pamatskolas pārveidotas par sākumskolām un viena sākumskola pārveidota par pamatskolu.
Jaunais mācību gads tiek organizēts klātienē, kā tas bija pirms Covid-19 pandēmijas. Vienlaikus joprojām tiks nodrošināti mājas testi, lai tajā brīdī, kad pedagogs vai skolēns jūtas slikti, varētu veikt šo testu, kā arī skolu direktoriem joprojām būs tiesības lemt par īslaicīgu pāreju uz hibrīda vai attālināto mācību režīmu.
Pašreiz arī netiek noteikta īpaša vakcinācijas kārtība, kā arī masku lietošana nav obligāta.
Tikai ievērojami palielinoties saslimstības rādītājiem, īslaicīgi tiks ieviesti papildu drošības pasākumi. Izglītības un zinātmnes ministrija ir izveidojusi trīs dažādus scenārijus, kas tiks īstenoti atkarībā no Covid-19 pandēmijas riska līmeņa valstī - zema vai vidēja riska līmeņa, vidēji augsta un augsta riska līmeņa gadījumā.
Speciālo izglītības programmu audzēkņi nepieciešamības gadījumā tiek testēti uz Covid-19 attiecīgajā līmenī noteiktajā kārtībā, iekļaujot pēc iespējas vairāk iestādes audzēkņu, individuāli izvērtējot katru gadījumu un lemjot par risinājumiem, kas katram skolēnam būtu draudzīgāki un neradītu traumējošu psiholoģisku ietekmi.