VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pasažieru platformu jeb peronu modernizācijas projektā tiks modernizētas 44 stacijas un pieturas, bet no jauna tiks uzbūvētas četras pieturas, pirmdien pieturas "Atgāzene" būvdarbu sākšanas pasākumā sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.
Divas jaunās pieturas - Bolderājā un Iļģuciemā - tiks uzbūvētas uz topošās Bolderājas līnijas, Saulkrastu līnijā tiks uzbūvēta pietura "Dauderi", bet Siguldas virzienā tiks uzbūvēta jauna pietura "Šmerlis/Alfa".
Jaunā "Atgāzenes" pietura Jelgavas līnijā tiek pārcelta tuvāk Rīgas centram un atradīsies pie Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas. Jelgavas līnijā tiks pārcelta arī pietura "Baloži".
Kleinbergs stāstīja, ka visas jaunās un modernizētās pieturas un stacijas tiks būvētas pēc vienota, universāla standarta, kas izstrādāts kopā ar biedrību "Apeirons", nodrošinot arī vides pieejamību visiem cilvēkiem.
Jaunajā "Atgāzenes" pieturā sadarbībā ar Rīgas domi tiks sakārtota arī apkārtējā infrastruktūra, lai pietura veidotos par mobilitātes punktu, kur iespējams atstāt automašīnu vai velosipēdu un tālāk doties ar vilcienu.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) pasākumā uzsvēra, ka peronu pārbūve un staciju modernzācija veicinās pēc iespējas lielāka cilvēku skaita pārsēšanos uz vilcieniem. Modernizācijas projektu plānots pabeigt līdz 2023.gada beigām.
Savukārt AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis skaidroja, ka peronu augstuma vienādošana ar vilciena grīdu ļaus paātrināt iekāpšanas procesu, attiecīgi vilcieni pieturās varēs uzkavēties īsāku laiku.
Noslēgusies projektēšanas fāze LDz pasažieru platformu jeb peronu modernizācijas projektā, un pirmdien sākās būvniecības darbi 48 stacijās un pieturas punktos Krustpils, Saulkrastu, Tukuma un Jelgavas virzienos.
Paredzēts, ka 48 stacijās līdz 2023.gada beigām tiks modernizēti un paaugstināti peroni, izveidojot viena līmeņa iekāpšanu un vides pieejamību ikvienam pasažierim.
Jau ziņots, ka līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava.
Posmā Rīga-Krustpils tiks pārbūvētas 12 peroni, posmā Rīga-Skulte - 20, posmā Rīga-Tukums - deviņi, bet posmā Rīga-Jelgava - septiņi.
Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 6,6 miljoni eiro.
LDz ir noslēdzis līgumus ar diviem būvniecības uzņēmumiem. Staciju un pieturas punktu projektēšanu un būvniecību četrās dzelzceļa līnijās (Rīga-Jelgava, Rīga-Tukums II, Rīga-Krustpils, Zemitāni-Skulte posms Kalngale-Skulte) veic pilnsabiedrība "BMGS - Fima", savukārt vienā dzelzceļa līnijā (Zemitāni-Skulte posms Zemitāni-Vecāķi) šos darbus veic "Leonhard Weiss".