Sāksies būvniecības darbi 48 dzelzceļa stacijās

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

Noslēgusies projektēšanas fāze VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pasažieru platformu jeb peronu modernizācijas projektā, un pirmdien sāksies būvniecības darbi 48 stacijās un pieturas punktos Krustpils, Saulkrastu, Tukuma un Jelgavas virzienos, informē LDz pārstāvji.

Paredzēts, ka 48 stacijās līdz 2023.gada beigām tiks modernizēti un paaugstināti peroni, izveidojot viena līmeņa iekāpšanu un vides pieejamību ikvienam pasažierim.

Pasažieru platformu modernizācijas projekta būvniecība sāksies vietā, uz kuru tiks pārcelts Atgāzenes pieturpunkts, starp Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas teritoriju un dzelzceļa sliedēm - Indriķa ielā starp Robežu un Olīvu ielu.

Pasākumā plkst.13 būs iespēja iepazīties gan ar projekta realizācijas laika plānu, gan arī uzzināt par dzelzceļa pasažieru infrastruktūras pamatprincipiem jeb universālo dizainu.

Pasākumā piedalīsies LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K), AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis, kā arī apvienības "Apeirons" valdes loceklis Ivars Balodis.

Jau ziņots, ka līdz 2023.gada beigām LDz modernizēs 48 paaugstinātās pasažieru platformas un ar tām saistīto infrastruktūru dzelzceļa iecirkņos Rīga-Krustpils, Rīga-Skulte, Rīga-Tukums un Rīga-Jelgava.

Posmā Rīga-Krustpils tiks pārbūvētas 12 peroni, posmā Rīga-Skulte - 20, posmā Rīga-Tukums - deviņi, bet posmā Rīga-Jelgava - septiņi.

Projekta izmaksas ir 44,4 miljoni eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 37,8 miljoni eiro, bet LDz līdzfinansējums - 6,6 miljoni eiro.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.

Latvijā

Saeimas deputāts un partijas “Gods kalpot Rīgai” (GKR) līderis Oļegs Burovs par baltu velti – vismaz oficiāli – uz vairākiem gadiem savas ģimenes rīcībā bija ieguvis un nekur nedeklarējis divas lielformāta gleznas aptuveni 15 tūkstošu eiro vērtībā. Savukārt viņa meita, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas direktora vietniece Inna Burova šobrīd dzīvo ar Mežaparka estrādes būvniekiem cieši saistīta attīstītāja renovētā mājā klusajā centrā. To, ka viņas lietošanā dažus pēdējos gadus ir šis vairāk nekā 100 kvadrātmetru lielais dzīvoklis, Burova nav norādījusi savās valsts amatpersonas deklarācijās. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” vēsta, ka šo lietu apstākļus tagad pēta tiesībsargājošās iestādes.

Svarīgākais