Satiksmes ministrija, sākoties jaunajam mācību gadam, aicina ceļu satiksmes dalībniekus būt vēl uzmanīgākiem nekā ikdienā, norāda ministrija.
Satiksmes ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova atzīmē, ka jauna mācību gada sākumā ikvienam satiksmes dalībniekam ir jāapbruņojas ar piesardzību, vērību un iecietību pret citiem.
Viņa min, ka skolēnus skolas gaitu sākumā, iespējams, vēl pavadīs vasarīga vieglprātība, bet autovadītājiem stresu var izraisīt jauns sastrēgumu vilnis.
Ministrijā arī norāda, ka pēdējos gados īpašu satraukumu satiksmes dalībniekos rada elektroskrejriteņi.
Pēc Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) ekspertu 2021.gada pētījuma datiem, elektroskrejriteņi daudzās situācijās var būt izteikti bīstami transportlīdzekļi, un tie izceļas ar augstu traumu risku gan to vadītājiem, gan citiem satiksmes dalībniekiem, tāpēc pētnieki iesaka, vadot elektroskrejriteni, vienmēr lietot aizsargķiveri.
Novikova uzsver, ka ar elektroskrejriteni aizliegts pārvadāt pasažierus un kravu, kā arī aizliegts braukt reibumā. Elektroskrejritenis paredzēts tikai vienam cilvēkam - lēmums braukt diviem uz viena skrejriteņa, palielina jau tā augsto risku, kas raksturīgs šim transportlīdzeklim. Tas īpaši attiecas uz gadījumiem, kad vecāki izlemj uz skrejriteņa braukt kopā savām atvasēm.
Ministrijā norāda, ka, pieaugot elektroskrejriteņu popularitātei, aug arī negadījumu skaits ar tiem. Pēc Valsts policijas datiem, 2020.gadā ceļu satiksmes negadījumi ar cietušajiem, kur bija iesaistīti elektroskrejriteņi, bija 70, bet 2021.gadā šādu negadījumu skaits sasniedza 195. Savukārt šogad pirmajā pusgadā šādos ceļu satiksmes negadījumos traumas, tostarp smagas guvuši 116 cilvēku, kas ir divas reize vairāk nekā pagājušā pirmajā pusgadā.
Vienlaikus populārs pārvietošanās līdzeklis jauniešu vidū ir arī velosipēds, tāpēc Satiksmes ministrijā uzsver, ka svarīgi neaizmirst par drošību uz tā.
Lai ar elektroskrejriteni vai velosipēdu piedalītos satiksmē, tam jābūt labā tehniskā stāvoklī un aprīkotam ar bremzēm, priekšpusē jābūt baltam lukturim, bet aizmugurē sarkanam. Ar elektroskrejriteni un velosipēdu var pārvietoties pa veloceļiem un ietvēm, kur vienmēr priekšroka jādod gājējam. Tāpat ar elektroskrejriteni un velosipēdu var pārvietoties pa brauktuvi un atsevišķās vietās pa sabiedriskā transporta joslu.
Ar velosipēdu patstāvīgi ceļu satiksmes var piedalīties no 10 gadu vecuma, bet ar elektroskrejriteni - no 14 gadu vecuma. Gan velosipēdistiem, gan elektroskrejriteņu vadītājiem līdz 17 gadu vecumam nepieciešama velosipēda vadītāja apliecība.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) apkoptie dati liecina, ka pērn septembrī ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudēja 19 cilvēki, bet 2020.gadā - 18. Kopumā tradiģiskākais septembris bijis 2004.gadā, kad dzīvību zaudēja 51 cilvēks.
2021.gada septembrī ceļu satiksmes negadījumos tika smagi ievainotas 40 personas, bet ievainotas - 358. Statistika par 2020.gadu liecina, ka septembrī smagi tika ievainoti 53 cilvēki, bet ievainoti - 440. Ceļu satiksmes negadījumos smagi ievienoto statistikā drūmākais septembris arī bija 2004.gadā, kad smagi ievainoti bija 134 cilvēki, savukārt statistikā par ievainotajiem tas ir 2006.gada septembris, kad tik ievainoti 538 cilvēki.