Autotransporta direkcija brīdina "Liepājas autobusu parku" par iespējamu līguma laušanu

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Autotransporta direkcija brīdina AS "Liepājas autobusu parks" par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados.

Autotransporta direkcijas valde piektdien tiešsaistē tikās ar "Liepājas autobusu parka" vadību jautājumā par liela apmēra reisu neizpildēm.

Kopš 2022.gada 1.jūlija, kad "Liepājas autobusu parks" sāka apkalpot pasažierus reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados, līdz 4.augustam, ieskaitot, kopumā nav izpildīti 344 reisi, savukārt piektdien "Liepājas autobusu parks" plāno neizpildīt 19 reisus.

"Autotransporta direkcija ieilgušo situāciju ar reisu neizpildēm Ogres un Aizkraukles novados vērtē kā kritisku un šodien brīdināja "Liepājas autobusu parka" vadību par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu," pavēstīja direkcijā.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norāda, ka iepirkumā par pasažieru pārvadāšanu reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados uzvarēja "Liepājas autobusu parks", kas uzņēmās pilnu atbildību par saistību izpildi, nodrošinot kvalitatīvu pakalpojumu.

"Tagad mēs redzam, ka šī apņemšanās nav balstīta darbos, no kā cieš pasažieri. "Liepājas autobusu parks" lielo reisu neizpildi pamato ar cilvēkresursu trūkumu. Autotransporta direkcija uzskata, ka tā tomēr ir uzņēmuma vadības nolaidīga attieksme pret uzņemtajām saistībām, jo mēs redzam, ka šāda mēroga reisu neizpildes citos novados nav vērojama," uzsver Godiņš.

Autotransporta direkcija uzdevusi "Liepājas autobusu parkam" izstrādāt un līdz otrdienai, 9.augustam, iesniegt detalizētu pasažieru informēšanas un apziņošanas plānu par aktuālajām izmaiņām kustības sarakstos, kā arī informāciju par vadītāju skaitu un rezervēm pakalpojuma nodrošināšanai tuvākajam mēnesim un rudens sezonai.

Autotransporta direkcija atgādina, ka gadījumā, ja reģionālajā starppilsētu vai vietējas nozīmes maršrutā ir atcelts reiss, uz kuru pasažieris ir iegādājies biļeti, pārvadātājam ir pienākums atlīdzināt tiešos zaudējumus, kas radušies pasažierim. Šādos gadījumos pasažierim ir jāvēršas pie pārvadātāja, kura pienākums ir 100% apmērā apmaksāt iegādātās biļetes cenu.

Pārvadātājam ir pienākums segt pasažierim arī zaudējumus, kas radušies neizpildītā reisa dēļ, piemēram, iepriekš apmaksātu ārsta vizīti, biļetes uz pasākumu (teātris, kino, koncerts), biļetes uz nokavēto nākamo braucienu (autobusu, vilcienu, lidmašīnu) un citus izdevumus. Tāpat pārvadātājam ir pienākums apmaksāt pasažierim negūtos ienākumus, ja neizpildītā reisa dēļ pasažieris nav varējis ierasties darbā un saņemt par nokavētajām darba stundām atalgojumu.

Jau ziņots, ka "Liepājas autobusu parka" apgrozījums pagājušajā gadā bija 15,406 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 3,603 miljonus eiro.

Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Latvijā

Evikas Siliņas vadīts koalīcijas oficiālo nostāju pret pabalstu maksāšanu ģimenēm ar bērniem debatēs par valsts 2025. gada budžeta projektu uzņēmās paust partija “Vienotība” deputāts, Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas priekšsēdētājs Gatis Liepiņš: “Mēs diemžēl nebūsim pirmā valsts pasaulē, kasa spēs pacelt dzimstību ar pabalstiem. Ja tas būtu izdarāms, tad bagātās valstis jau sen to būtu izdarījušas.”

Svarīgākais