Izskan ideja paaugstināt nekustamā īpašuma nodokli daļai īpašumu

© Pixabay.com

Tuvojoties vēlēšanām, partijas dalās ar savu redzējumu arī par nodokļu sistēmu nākotnē. Daža partija uzskata, ka daļai īpašumu vajadzētu paaugstināt nekustamā īpašuma nodokli, daža uzskata, ka to vispār vajadzētu atcelt, bet lielākā daļa vispār šo jautājumu apiet, savās priekšvēlēšanu programmās par to neminot ne vārda.

Latvijā ir dīkstāvē esoši aktīvi, piemēram, grausti Rīgā, kā arī termiņuzturēšanās atļauju programmas ietvaros nopirkti dārgi īpašumi, kuri stāv tukši, vienlaikus to vērtībai nepārtraukti pieaugot, skaidroja topošais politiķis. "To īpašnieki nedod nekādu produktīvu ieguldījumu Latvijas ekonomikā, bet viņu aktīvu vērtība, miegā esot, pieaug, kamēr 42% Latvijas iedzīvotāju dzīvo pārapdzīvotības apstākļos."

Lai valsts budžetā rastu līdzekļus iedzīvotāju atbalstam, "Progresīvie" vēlētos paaugstināt nodokļus daļai nekustamo īpašumu, intervijā aģentūrai LETA pauda "Progresīvo" premjera amata kandidāts Kaspars Briškens.

Kā vēl vienu piemēru neproduktīvam, dīkstāvē esošam kapitālam Briškens minēja dažāda veida ilgtermiņa īres līgumus, piemēram, Rīgas brīvostā, ap lidostu un citās stratēģiskās teritorijās, kur nereti ir vien zaļas pļavas.

"Šie dīkstāves aktīvi, kuri vienlaikus mākslīgi uztur diezgan augstas nekustamo īpašumu vērtības, netiek adekvāti aplikti ar nodokļiem. Tas mums palīdzētu no nodokļiem atslogot darba algas," pauda "Progresīvo" pārstāvis,

Nodokļu paaugstināšanu partija neattiecinātu uz "godprātīgiem attīstītājiem, kuri par saprātīgām izmaksām vēlas investēt īpašumos un atgriezt tos ekonomiskajā apritē". Tāpat topošais politiķis minēja, ka mērķis nebūtu visus īpašumus aplikt ar nodokļiem un tādējādi iespējas iegādāties mājokli padarīt nepievilcīgākas - mērķis ir "dārgā gala" segments.

Savukārt politiskā partija "Katram un Katrai" jau iepriekš nekustamā īpašuma nodokļa atcelšanu

Latvijā

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" trešdien paziņoja, ka grasās iegādāties konkurentu "About You" par 1,1 miljardu eiro, lai radītu Eiropas platformu, kas spētu labāk konkurēt ar Ķīnas interneta tirdzniecības milžiem.