Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" šogad varētu sasniegt pirms Covid-19 pandēmijas laikā 2019.gadā pārvadāto pasažieru skaitu, intervijā aģentūrai LETA stāstīja lidsabiedrības vadītājs Martins Gauss.
Viņš skaidroja, ka šobrīd ir grūti pateikt, cik tieši pasažierus "airBaltic" šogad varētu pārvadāt, jo rezervācijas tiek veiktas vien astoņām nedēļām uz priekšu. "Tās ir Covid-19 sekas, jo cilvēki daudz vairs neplāno uz priekšu," teica Gauss.
"airBaltic" vadītājs norādīja, ka iepriekš bija prognozes par 3,3 miljoniem pasažieru "airBaltic" maršruta tīklā, bet "airBaltic" ar savām lidmašīnām un apkalpi lido arī citām aviokompānijām, kas ir papildu vēl 1,5 miljoni pasažieru.
"Kopējais "airBaltic" pasažieru skaits šogad varētu būt lielākais uzņēmuma vēsturē, ja nenotiek kādi neparedzēti apstākļi," stāstīja Gauss, piebilstot, ka pasažieru rezervācijas profils šobrīd ir tikai astoņas nedēļas, un cilvēki vēl nerezervē lidojumus novembrim un decembrim. Šobrīd "airBaltic" pārsniedz katra mēneša plānus.
Gauss norādīja, ka pirms Covid-19 pandēmijas pasažieru apjomus lidsabiedrība varētu sasniegt jau nākamgad, ja ne šogad.
"Jau tagad mēs pārsniedzam tos apjomus, ko pārvadājām 2019.gadā. Ja nebūs jaunu Covid-19 viļņu, tad nākamgad noteikti pasažieru skaits augs," teica Gauss, piebilstot, ka "airBaltic" biznesa plāns paredz, ka līdz 2026.gadam tiks sasniegti septiņi līdz astoņi miljoni pasažieru gadā.
Jau ziņots, ka "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.
Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.