Otrdiena, 5.marts

redeem Aurora, Austra

arrow_right_alt Latvijā

Gauss norāda uz problēmām lidmašīnu tehniskajā apkopē

© f64.lv, Oksana Džadana

Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" lidmašīnu tehniskajā apkopē pašreiz lielākās problēmas ir ar dzinēju remontu, jo tos sūta uz "Pratt & Whitney" rūpnīcu ASV, intervijā aģentūrai LETA stāstīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš skaidroja, ka lidmašīnām ir ļoti stingras tehniskās apkopes prasības, tostarp, pat ja lidmašīnu neizmanto katru dienu, katrai daļai ir noteikts kalpošanas laiks. Tāpat ir arī ļoti stingras prasības, kuras definējis lidmašīnu ražotājs, tostarp lidmašīnu dzinēji pēc noteikta laika ir jāmaina. Katrs lidaparāts tiek pārbaudīts ik pēc 48 stundām, un tad ir 100 stundu pārbaudes un 200 stundu pārbaudes.

"Ir daudz detaļu, kas jāmaina, un vienalga, vai tā ir jauna lidmašīna vai 20 gadu veca lidmašīna, starpības nav," viņš teica, piebilstot, ka šobrīd problēmas ar detaļu pieejamību ir ne tikai automašīnām un datoriem, bet arī lidmašīnām.

Gauss atzina, ka "airBaltic" lielākās problēmas ir ar dzinējiem, jo, kad dzinējs tiek noņemts, tas tiek sūtīts uz "Pratt & Whitney" rūpnīcu ASV, un pēc tam atgriezts lidsabiedrībai. Lielākā aizkavēšanās šobrīd ir tieši ASV, jo nav dzinējiem nepieciešamo detaļu.

"Šobrīd visa aviācijas nozare saskaras ar šo problēmu, tās nav tikai "airBaltic" problēmas," teica Gauss.

"airBaltic" lidmašīnu apkopē kopumā strādā gandrīz 500 cilvēku, un lidsabiedrība pārbauda ne tikai savas lidmašīnas, bet arī citu aviokompāniju lidaparātus. Tostarp ir lielās lidmašīnu pārbaudes, ko sauc par "the seat check", un tad lidmašīnai ir jādodas angārā uz pāris dienām.

"Līdz ar detaļu kavēšanos šobrīd situācija ar lidmašīnu tehnisko apkopi ir problemātiska. Mēs nevaram lidot ar nepārbaudītām lidmašīnām, tādēļ vienīgais risinājums ir lūgt to darīt citiem jeb īrēt lidmašīnas no citiem, jo lidojumus mēs esam pārdevuši un tos neatcelsim," stāstīja Gauss.

Jau ziņots, ka "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.